gregor Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei. Jeg vurderer å kjøpe en Stofen diffuser til en Nikon SB-400 blitz. Noen som har erfaring med denne, og vet hvor den bør kjøpes? Har undersøkt Amazon usa og uk, men de opererer der med til dels svært høye fraktutgifter. Eventuelt andre enn Stofen som kunne brukes? Mvh gregor Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Sjekket direkte fra Stofen.com. De skulle ha 19,95 for bounceren og 7 i frakt. tilsammen blir det da ca 27 døde presidenter, og med dagens toll.no kurs er det nesten helt nøyaktig 150,-. Vet ikke om det er for mye? mvh Øystein Lenke til kommentar
gregor Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Takker! Det var bedre. Enkelte amerikanske butikker opererte med fraktutgifter på over 70 usd! Enheten er bestilt. mvh gregor Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Kan jeg spørre i hvilke tilfeller du føler at du trenger en stofen? Det gjør ikke lyset mykere, så hvis det er det du er ute etter, må du nok kjøpe noe annet. Lenke til kommentar
gregor Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Kan jeg spørre i hvilke tilfeller du føler at du trenger en stofen? Det gjør ikke lyset mykere, så hvis det er det du er ute etter, må du nok kjøpe noe annet. Jo.... det var vel for å gjøre lyset mykere i tilfeller jeg ikke kan bruke tak eller vegger. Noen anbefaler til og med å bruke Stofer ved indirekte lys. Så hvis den ikke myker opp lyset, hva gjør den da? gregor Endret 2. oktober 2008 av gregor Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 http://ddmr.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=3982 Jeg kjøpte den her, ikke veldig billig men. nesten 400,- med frakt. Føler den funker fint. Lyset blir litt mykere og er ikke like avhengig av vegger og tak. Lenke til kommentar
gregor Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg kjøpte den her, ikke veldig billig men. nesten 400,- med frakt. Føler den funker fint. Lyset blir litt mykere og er ikke like avhengig av vegger og tak. Høres bra ut. Jeg synes sb-400 rett i taket kan bli litt for soft av og til. Den kan også bli litt for svak. Ser at ISO'en ofte blir justert oppover. En mellomting, Sofen, kan derfor være tingen. Vurderer også en Flip-it! http://www.dembflashproducts.com/flipit400/ Noen som har erfaring med denne? Den burde gi litt hardere lys ved bruk av tak/vegger. gregor Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Jeg kjøpte den her, ikke veldig billig men. nesten 400,- med frakt. Føler den funker fint. Lyset blir litt mykere og er ikke like avhengig av vegger og tak. Høres bra ut. Jeg synes sb-400 rett i taket kan bli litt for soft av og til. Den kan også bli litt for svak. Ser at ISO'en ofte blir justert oppover. En mellomting, Sofen, kan derfor være tingen. Vurderer også en Flip-it! http://www.dembflashproducts.com/flipit400/ Noen som har erfaring med denne? Den burde gi litt hardere lys ved bruk av tak/vegger. gregor Jeg har Demb's sb400-diffuser. Den funker ok. De sender med to størrelser, jeg bruker den største. Fordelen er at den også kaster noe lys rett på motivet og ikke bare indirekte via taket. Jeg bruker den av og til sammen med en blitskabel, slik at lyset kommer litt fra siden. Funker ok. Billig er den også:-) sverre Lenke til kommentar
stigrs Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hei, Hvis det er snakk om å putte på noe som gjør lyset mykere når man ikke kan benytte tak/vegger, kan man jo lage noe slikt: http://www.kenrockwell.com/nikon/sb400.htm#card Billig løsning til en billig og enkel blits ... Lenke til kommentar
gregor Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 http://www.kenrockwell.com/nikon/sb400.htm#card Billig løsning til en billig og enkel blits ... Jo da, innenfor hjemmets fire vegger kanskje.... gregor Lenke til kommentar
zand Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Den ekleste løsningen hvis man vil bruke bounce card er å ta (baksiden av) et visittkort (forutsatt at det er hvitt) og sette det nedi SB-400. Har gjort det selv ved flere anledninger og det har fungert perfekt. Man får samme effekt som Ken Rockwell med arket, men det ser litt mer normalt ut. Endret 3. oktober 2008 av zand Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Den ekleste løsningen hvis man vil bruke bounce card er å ta (baksiden av) et visittkort (forutsatt at det er hvitt) og sette det nedi SB-400. Har gjort det selv ved flere anledninger og det har fungert perfekt. Man får samme effekt som Ken Rockwell med arket, men det ser litt mer normalt ut. Har gjort det samme. Funker fint. Måtte file litt i bunnen av kortet. Prøvde også Ken-metoden, men tør ikke vise meg for folk slik... hehe. Neste får bli liten håndholdt softbox med kabel. Endret 3. oktober 2008 av eb81 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå