Gå til innhold

diffuser til SB-400

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe en Stofen diffuser til en Nikon SB-400 blitz. Noen som har erfaring med denne, og vet hvor den bør kjøpes? Har undersøkt Amazon usa og uk, men de opererer der med til dels svært høye fraktutgifter.

Eventuelt andre enn Stofen som kunne brukes?

Mvh

gregor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg spørre i hvilke tilfeller du føler at du trenger en stofen? Det gjør ikke lyset mykere, så hvis det er det du er ute etter, må du nok kjøpe noe annet.

Jo.... det var vel for å gjøre lyset mykere i tilfeller jeg ikke kan bruke tak eller vegger. Noen anbefaler til og med å bruke Stofer ved indirekte lys. Så hvis den ikke myker opp lyset, hva gjør den da?

gregor

Endret av gregor
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte den her, ikke veldig billig men. nesten 400,- med frakt. Føler den funker fint. Lyset blir litt mykere og er ikke like avhengig av vegger og tak.

Høres bra ut. Jeg synes sb-400 rett i taket kan bli litt for soft av og til. Den kan også bli litt for svak. Ser at ISO'en ofte blir justert oppover. En mellomting, Sofen, kan derfor være tingen. Vurderer også en Flip-it! http://www.dembflashproducts.com/flipit400/ Noen som har erfaring med denne? Den burde gi litt hardere lys ved bruk av tak/vegger.

gregor

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte den her, ikke veldig billig men. nesten 400,- med frakt. Føler den funker fint. Lyset blir litt mykere og er ikke like avhengig av vegger og tak.

Høres bra ut. Jeg synes sb-400 rett i taket kan bli litt for soft av og til. Den kan også bli litt for svak. Ser at ISO'en ofte blir justert oppover. En mellomting, Sofen, kan derfor være tingen. Vurderer også en Flip-it! http://www.dembflashproducts.com/flipit400/ Noen som har erfaring med denne? Den burde gi litt hardere lys ved bruk av tak/vegger.

gregor

Jeg har Demb's sb400-diffuser. Den funker ok. De sender med to størrelser, jeg bruker den største. Fordelen er at den også kaster noe lys rett på motivet og ikke bare indirekte via taket. Jeg bruker den av og til sammen med en blitskabel, slik at lyset kommer litt fra siden. Funker ok. Billig er den også:-)

sverre

Lenke til kommentar

Den ekleste løsningen hvis man vil bruke bounce card er å ta (baksiden av) et visittkort (forutsatt at det er hvitt) og sette det nedi SB-400. Har gjort det selv ved flere anledninger og det har fungert perfekt. Man får samme effekt som Ken Rockwell med arket, men det ser litt mer normalt ut.

Endret av zand
Lenke til kommentar
Den ekleste løsningen hvis man vil bruke bounce card er å ta (baksiden av) et visittkort (forutsatt at det er hvitt) og sette det nedi SB-400. Har gjort det selv ved flere anledninger og det har fungert perfekt. Man får samme effekt som Ken Rockwell med arket, men det ser litt mer normalt ut.

Har gjort det samme. Funker fint. Måtte file litt i bunnen av kortet. Prøvde også Ken-metoden, men tør ikke vise meg for folk slik... hehe. Neste får bli liten håndholdt softbox med kabel.

post-134371-1223064557_thumb.jpg

Endret av eb81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...