smng Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei sann! Jeg lurer på om det er mulig å kjøre full HD filmer på Acer Aspire 5930? Da snakker jeg store filer med filformatet .mkv (matroska). Dette er nemlig et viktig kriteriet når jeg skal kjøpe ny bærbar pc. I følge dinside.no sin test skal den kunne takle oppgaver som tyngre medieavspilling. Er det noen som er eier av Acer Aspire 5930 som kan bekrefte at den kan spille av 1080p filmer uten problemer? Setter pris på tilbakemelding Lenke til kommentar
smng Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Må da være noen som har denna og veit? Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Ja, uten noe problemer. Så godt som alle maskiner du får kjøpt nå om dagen klarer det (minus netbooks såklart). Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 har ikke denne modellen men har mulighet for å teste på 6920 og 8920 om du vil. Skjermkortet er ikke helt det samme. Og cpu er vel noe kraftigere på disse. 6920 er vel mest lik den du vil ha. Lenke til kommentar
smng Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Virker ikke som alle pcer du får kjøpt i dag kan kjøre 1080p, Zerblat. Jeg har nemlig anskaffet meg en Acer 5930 og sliter med å spille av 1080p. Full HD er mektige saker. Er godt det er 14 dagers angrerett over nettet. Skal fremdeles prøve å finne nye drivere, evt bruke annen spiller enn vlc + codec, men tviler sterkt. Det er ikke nødvendig å teste trrunde, men takk alikevel. Men setter pris på om folk som tilfeldigvis har Acer 5930, kan si om de får spilt av 1080p filmer. Jeg unngår gjerne å returnere den Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Hehe, ikke rart det ikke fungerer om du bruker vlc. Det programmet er horribelt dårlig på HD. Prøv CoreAVC og Mplayer Classic, så får du nok en smule bedre resultater. Når min P-m 1,6GHz med 512MB RAM og GMA950 klarer 1080p uten problemer klarer alle nyere maskiner det også. Endret 3. oktober 2008 av Zerblat Lenke til kommentar
smng Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Takker for hjelpa Zerblat! =D Jeg får til og med spilt HD på min gamle pc, haha. Er latterlig at jeg har brukt vlc den siste tida. Lenke til kommentar
naitsi Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Last ned og instaler kodek fra denne siden: http://files.filefront.com/klcodec345fexe/...;/fileinfo.html Mediaplayer Classic følger med, spiller HD smoooth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå