andreasoverland Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Canon TS-E 90mm f/2.8 Ei fjær på ei svart bok. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Veldig spennande serie, og en morsom vri på utfordringa. Heilt klart også eit av dei meir spennande objektivvalga. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Skulle gjerne likt å ha sett hele fjæra i skarp fokus... Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Tja, det er vel ikke teknisk perfekt, ut i fra absolutt skarphet, men jeg synes ikke det bestandig er nødvendig i et bilde. Faktisk tjener flere av ..fibrene(?) i fjæra, spesielt midt på og lengre ned, på et mykere utseende. Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Tja, det er vel ikke teknisk perfekt, ut i fra absolutt skarphet, men jeg synes ikke det bestandig er nødvendig i et bilde. Faktisk tjener flere av ..fibrene(?) i fjæra, spesielt midt på og lengre ned, på et mykere utseende. Helt enig. Fokus er oppskrytt. Og hvorfor skal alle bilde være i fokus hele tiden? Er f/8 alltid best Jeg synes i allefall at hvis alle bilder skal være "korrekt" komponert med tanke på fokus, så blir alle bilder kjedelige. I dag var jeg ganske sent ute så det var mørkt og det ble en kombinasjon av lang eksponering (6 sekund) og litt lyssetting med iphonen. Fokusplanet er med hensikt lagt på tvers her også. Lenke til kommentar
ramses Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Begynner å bli noen bra bilder her nå etterhvert Synes 1., 7. og 9. er veldig bra Med kanskje den 1 som en foreløpig favoritt hos meg. Komp (6x6) og fargebruken vokser litt hver gang jeg ser på det. Keep on Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Du har ikke gått tom ennå ser jeg. Utrolig hva du får ut av dette på tross av begrensningene. Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Tror jeg må lete litt ekstra i morgen, så jeg finner noe mer originalt.. Bilde av "studioet" http://slicesoftime.andreasoverland.no/20081010_01.photoblog Endret 10. oktober 2008 av andreasoverland Lenke til kommentar
Kimannjer Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det blir en flott serie ut av dette Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Du har virkelig gjennomført hittils. Jeg likte hvordan strukturen i boka ga en følelse av at skjellene lå i sanden. Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Det blir spennende å se om jeg faktisk greier å ta og å legge ut ett bilde for hver av dagene i oktober. Det ville vært knall. Har forresten lagt ut en artikkel om svarthvitt-jobbing i photoshop på siden min: http://www.andreasoverland.no/articles/blackwhite/ Andreas Øverland Lenke til kommentar
archanios Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Du gjennomfører fortsatt med stil. Flott artikkel. Gøy å sjå korleis du jobbar. Bilde kvar dag kan vere vanskelig, men det er jo et fint mål å ha, så har ein noko å jobbe mot. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Fjæra den 8. er min favoritt, men jeg synes hele serien er god. Ambisiøst valg av objektiv, men det fikser du tydeligvis. Digger også strukturen i boka du bruker som bakgrunn - spesielt på de to siste bildene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Det blir spennende å se om jeg faktisk greier å ta og å legge ut ett bilde for hver av dagene i oktober. Det ville vært knall. Det tror jeg ikke blir noe problemer. Jeg tviler på at du går tom for motiver før jul. Tom Endret 10. oktober 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Krasst sollys i dag, så dette vil neppe bli min favoritt. Andreas. Endret 11. oktober 2008 av andreasoverland Lenke til kommentar
archanios Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Nei, dette fungerte nok ikkje like godt som mange av dei andre. Du fortsetter jo forsåvidt i samme stilen, men det når ikkje heilt opp for meg. Det skal jo seiast at du har holdt til tider veldig høg kvalitet på mange andre av dei andre bilda og det er naturlig at ein ikkje kan få til alt like godt kvar dag. Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Dagens ble bedre enn gårsdagens i mine øyne. Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Må si meg enig i det, men skulle ønske litt mere tilt (eller uskarphet som følge av det, hvertfall). Lenke til kommentar
archanios Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Dette var meget bedre enn gårsdagens. Flott bilde. Kunne nok også tenkt meg å sett det med litt meir tilt, men det står veldig godt som det gjer også. Om ikkje eg tek veldig feil, så passar det kanskje å gratulere med dagen også`? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 10. oktober: Tilfeldig at denne ble en smule fallos-inspirert? Som vanlig bra fra deg. 12. oktober: Helt klart bedre enn gårsdagens ja. Mange spennende strukturer i det bladet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå