hogath Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei, skal bestille pc og fått alle komponentene nå på plass, untatt minnne. Hovedkort: Asus P5Q Pro Skjermkort: Radeon 4870x2 prossesor: intel core 2 duo e8500 3,16Ghz og de andre komponentene som passer så å si alt.. Minne er av typen: OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048) Dette fant jeg ganske billig (ca 900,-) og med 1000mhz frekvens. Link: https://prisguiden.no/product.php?productId=90155 Vil dette passe sammen de andre komponentene, spessielt hovedkortet? Har 1000mhz fremfor 800mhz mye å si for gaming? Og har dere andre anbefalinger for meg som ikke er spesielt god på detta her? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Har samme HK som deg og Har det minne du vurderer, Fungerer helt fint etter at jeg satt opp volten på minne litt for å få 1000mhz. Fra 1.8v til 2.0v. Første settet jeg fikk kapitulerte den ene brikka etter ca to uker, fikk bare masse BSOD. og feil i memtest. kontaktet Amentio.no (der jeg kjøpte mine) og fikk noen nr og adresse til Hattelco, sendte det avgårde. Dropet et splitter nytt sett i postkasa noen dager senere. Har hatt disse brikkene oppe i ca 1080mhz. kunne sikkert klart litt til men er ikke noen O.C. guru og ville holde meg på den sikkre siden. Lenke til kommentar
hogath Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Har samme HK som deg og Har det minne du vurderer, Fungerer helt fint etter at jeg satt opp volten på minne litt for å få 1000mhz. Fra 1.8v til 2.0v. Første settet jeg fikk kapitulerte den ene brikka etter ca to uker, fikk bare masse BSOD. og feil i memtest. kontaktet Amentio.no (der jeg kjøpte mine) og fikk noen nr og adresse til Hattelco, sendte det avgårde. Dropet et splitter nytt sett i postkasa noen dager senere. Har hatt disse brikkene oppe i ca 1080mhz. kunne sikkert klart litt til men er ikke noen O.C. guru og ville holde meg på den sikkre siden. Kan jeg spørre hvordan du økte mhz på minne? detaljert hadde vært fint Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det ble med oppover når jeg klokket opp cpuen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå