Gå til innhold

Overklokkings hjelp? Q6600 på P5N-D HK!

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er kanskje flere tråder om akkurat dette, men er det risikabelt og klokke hvis man ikke er sånn professionel?

En kompis som kan en del om dette var hjemme hos meg og skulle prøve og klokke en Q6600 på et P5N-D hovedkort. Han fikk det ikke til og sa bare det at det P5N-D kortet ikke er et bra "overklokkings-kort".

Men jeg bryr meg ikke om det han sier rett og slett! :innocent:

Så? Er det i hele tatt mulig og få en stabil klokk på det jeg har? Som jeg sa så er jeg en amatør i akkurat klokking :p ... Men er det noe jeg bør holde fingrene borte fra i biosen? Jeg vil IKKE ha noe Hovedkortbrann. Leste på tråden til han som hadde fått fyr på kortet, men det er vel ikke så vanlig? :ermm:

Takker og bukker til ALL hjelp/assistanse :thumbup:

-Jonas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som hovedsakelig ødelegger komponentene er for høye temperaturer og for høy spenning.

Profesjonell trenger du selvfølgelig ikke å være :)

hw.no har en liten innføringsguide for overklokking. Last først ned f.eks CoreTemp og sjekk dine temperaturer. En prosessor bør ikke nå temperaturer over 70'C under load og Q6600 bør ikke ha mer enn 1,5 volt.

For å sjekke dine temperaturer under load kan du se på coretemp mens du stresstester cpuen med f.eks. OCCT

Endret av runniz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...