Pære Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg er blitt den lykkelige eier av en fujitsu siemens med et ATI Radeon Mobility 9000. Men uannsett hvor lykkelig jeg nå enn er, så syntes jeg ikke at kortet fungerer helt som det burde. Når jeg spiler Solidier of Fortune (forøvrig det eneste spillet jeg har spilt på'n) henger maskina seg helt. Etter en slik kræsj fikk jeg en feilraport av maskina som hevdet at det var en feil ved driverne til skjermkortet. Har lastet ned nye drivere fra ati sine sider, men de vil ikke la seg instalere. får en feilmelding som sier: finner ikke videodriver. Et annet problem jeg har er; når jeg vil se film på tv'n fra pc'n er maskina hellig overbevist om jeg ikke har koblet til tv'n. Jeg vet når pluggen er i riktig hull eller ikke...... Kan noen hjelpe meg med dette?? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg er blitt den lykkelige eier av en fujitsu siemens med et ATI Radeon Mobility 9000. Men uannsett hvor lykkelig jeg nå enn er, så syntes jeg ikke at kortet fungerer helt som det burde. Når jeg spiler Solidier of Fortune (forøvrig det eneste spillet jeg har spilt på'n) henger maskina seg helt. Etter en slik kræsj fikk jeg en feilraport av maskina som hevdet at det var en feil ved driverne til skjermkortet. Har lastet ned nye drivere fra ati sine sider, men de vil ikke la seg instalere. får en feilmelding som sier: finner ikke videodriver. Et annet problem jeg har er; når jeg vil se film på tv'n fra pc'n er maskina hellig overbevist om jeg ikke har koblet til tv'n. Jeg vet når pluggen er i riktig hull eller ikke...... Kan noen hjelpe meg med dette?? referanse driverne ati har funker selvsagt ikke.. gå til produsentenes heimside og finn driverne til maskina. eller du kan f.eks bruke en driver som er modda http://users.skynet.be/FCB/ati/ du kan jo også søke etter emnet i forumet . har vært oppe manger ganger før.. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Da det gjelder å koble tv til pcen.. så må du nok koble til tv før du restarter maskina. da skal den nok ha funnet tven under oppstart. du må først d legge inn nyeste korrekte driver seff da Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 jeg sliter også med at min dell i8200 med ati m9000 sier at tv kabelen er "not connected" selv om tv'n er koblet til.. må det en restart til? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 vell. ja tven må på før du starter maskina, eller restarter maskina.. etter restarten så skal tven være aktivert i settings - advanced - display har ingen problemer med det selv.. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 det er liksom slik at maskina eller XP ? søker etter ny maskinvare under oppstart på dette med om tven er koblet på.. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg må ikke restarte min Inspiron 8200 når jeg skal koble til tv'n. Jeg bare kobler til tv'n (mens maskinen er på) går til egenskaper for skjerm->Instillinger->Avansert->Displays, og der velger jeg hvile skjermer jeg vil ha på og hvilke jeg vil ha av. Du må kanskje ha de riktige driverne installert for at det skal fungere bra da. Her er siden for å laste ned drivere for Fujitsu Simens: http://www3.fujitsu-siemens.com/services/drivers/ Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Her finnes også Catalyst 3.2 for Dell(kan endres til å funke med andre maskiner) funker bra på min 4150. http://www.s-seven.net/ati/ Jeg må heller ikke starte maskinen på nytt for å koble til TVen.. Dell har nylig kommet med nye drivere til radeon 7500 (faktisk basert på Catalyst 3.1), kanskje det kommer nye 9000 drivere snart også? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 må ærlig innrømme at jeg ikke har prøvd å koble på tv til maskin, for deretter gå inn til egenskapene (dog mens tven er på) har alltid restarta og maskina har slått på twin view med en gang. Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 hmm, jeg sliter med samme problem, wtf ? Mekka de modda driverne, men jeg får ikke ati panelene osv, hva faen gjør jeg ? ikke får jeg brukt catalyst 3.2 duppen Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hvis du valgte driverne fra den første linken, kunne du lese at control panel ikke fulgte med, de kan du laste ned fra ATIs egen side. Hvis du hentet driverne fra den andre linken skal kontrollpanelet følge med.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå