Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med HP PSC skrivere og Windows Server 2003 terminalserver? (redirect/mapping)

Hovedproblemet er at HP ikke lager drivere som støtter server operativsystemer.

Jeg har prøvd mange forskjellige triks for å få dette til å fungere, men har ikke funnet en løsning som fungerer for alle disse. De jeg for øyeblikket sliter med er HP PSC 1210 og 2170

Jeg har prøvd med mapping-fil og med fallback-driver, og disse har "byttet ut" / mappet driver om til alle mulige pcl, deskjet, laserjet osv drivere, samt jeg har prøvd HP's egen universal pcl driver. På PSC 1210 så kommer det bare et "grynt" når det skrives ut, og på 2170 så kommer det masse forskjellige tegn i steden for den teksten som skal komme.

Kan nevne at jeg har hatt suksess med for eks HP PSC 750.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

PSC er vel klientprintere, så da må du ha en pc eller printserver som den er koblet til.

Hvis du kobler printeren til en Windows XP klient, og deler denne printeren med nettverket - kan du prøve å publisere universalprinterdriveren i Citrix og rute jobbene til klienten.

Lenke til kommentar
PSC er vel klientprintere, så da må du ha en pc eller printserver som den er koblet til.

Hvis du kobler printeren til en Windows XP klient, og deler denne printeren med nettverket - kan du prøve å publisere universalprinterdriveren i Citrix og rute jobbene til klienten.

Problemet er at dette er printere på hjemmekontorer til massevis av ansatte i forskjellige selskaper jeg drifter serverne for.. så printserver er ikke aktuelt.

Dessuten så er ikke dette Citrix, men "vanlig" Windows terminal services.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Men da står printerene koblet til hjemmepcene til brukerene, og da bør det være greit å rute printjobben fra terminalserveren tilbake til klienten.

Brukeren tar med seg printeren sin inn i sesjonen, eller?

Lenke til kommentar

En sikker vinner tidligere var å installere DeskJet 550C-driveren lokalt på klientmaskinen. Jeg har enda tilgode å komme borti en HP blekkskriver som ikke klarer å dytte papiret igjennom skriveren med litt blekk på med denne driveren. Husk dog å bruk denne driveren både lokalt på klienten og på serveren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har egentlig aldri hatt noe problem med fallback-driveren (osv) med andre skrivere enn HP PSC. Men med enkelte HP PSC så virker det som driveren har noe kommunikasjon som ikke overføres via RDP av en eller annen grunn.. (får bare et lite "grynt" i den lokale skriveren)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mulig jeg er helt på viddene nå, men er det ikke host-based printers det er snakk om ?

Isåfall sier Patrick Rouse:

The printer must NOT be a Host-based printer (AKA GDI or Windows-only Printer). Host-based Printers, like Hewlett Packard Printers that utilize LIDIL (Lightweight Imaging Device Interface Language), will not function in a Terminal Services Environment (without 3rd party printing software).

http://www.msterminalservices.org/articles...s-Printing.html

Kanskje produkter som ThinPrint (www.thinprint.com) kan hjelpe på problemet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...