Opherius Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hei!! Er det forskjell på å ha 4 gb der du har 4 minnebrikker på 1gb hver, eller 2 minnebrikker på 2gb hver? Skal ha nye minnebrikker, DDR3. Er det forskjell på ytelsen? Endret 1. oktober 2008 av Opherius Lenke til kommentar
WorldWideWeb Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Ytelsen vil bli det samme. Kan være LITT forskjell på ytelsen i forhold til datanes matematiske regning. Men uansett er 4gb = 4gb. Og du som er et menneske vill ikke merke forskjell:) MEN jeg anbefaler å kjøpe 2 brikker på 2gb som er twins. De er bygd for å jobbe i lag å fungerer fint. Mindre styr å tull med 2 brikker enn 4stk. Pluss en fordel til som er at viss du en gang finner ut at du vil ha mere Ram i maskina så har du plass til 2 brikker til. Vil du kjøpe 4stk 1gb ram så må du kaste de bort hvis du skal ha mere senere. Endret 1. oktober 2008 av WorldWideWeb Lenke til kommentar
Opherius Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Ytelsen vil bli det samme. Kan være LITT forskjell på ytelsen i forhold til datanes matematiske regning. Men uansett er 4gb = 4gb. Og du som er et menneske vill ikke merke forskjell:) MEN jeg anbefaler å kjøpe 2 brikker på 2gb som er twins. De er bygd for å jobbe i lag å fungerer fint. Mindre styr å tull med 2 brikker enn 4stk. Pluss en fordel til som er at viss du en gang finner ut at du vil ha mere Ram i maskina så har du plass til 2 brikker til. Vil du kjøpe 4stk 1gb ram så må du kaste de bort hvis du skal ha mere senere. ok takk for svar. Hva mener du med mindre "tull" ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 4x brikker betyr høyere belastning på nordbrua, eller CPU om du har AMD siden det er der minnekontrolleren sitter. Om du ser i profilen min så ser du hardware specsene mine og at jeg har en forferdelig minnemiks. Dette anbefaler jeg IKKE andre å prøve, men du har da knotet med at du vil ha like "Timings" på brikkene (Om du ikke kjøper 4 brikker fra samme produsent og samme type) men det største problemet er at minnekontrolleren må ha mer spenning for å funke med flere brikker, dette må du gjøre i BIOS. Ingen problemer med 2 slotter da. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 2 brikker i dual channel er nok å anbefale =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå