Gå til innhold

1gb x 4 eller 2gb x 2 ?

Opherius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ytelsen vil bli det samme. Kan være LITT forskjell på ytelsen i forhold til datanes matematiske regning. Men uansett er 4gb = 4gb. Og du som er et menneske vill ikke merke forskjell:)

MEN jeg anbefaler å kjøpe 2 brikker på 2gb som er twins. De er bygd for å jobbe i lag å fungerer fint. Mindre styr å tull med 2 brikker enn 4stk. Pluss en fordel til som er at viss du en gang finner ut at du vil ha mere Ram i maskina så har du plass til 2 brikker til. Vil du kjøpe 4stk 1gb ram så må du kaste de bort hvis du skal ha mere senere.

Endret av WorldWideWeb
Lenke til kommentar
Ytelsen vil bli det samme. Kan være LITT forskjell på ytelsen i forhold til datanes matematiske regning. Men uansett er 4gb = 4gb. Og du som er et menneske vill ikke merke forskjell:)

MEN jeg anbefaler å kjøpe 2 brikker på 2gb som er twins. De er bygd for å jobbe i lag å fungerer fint. Mindre styr å tull med 2 brikker enn 4stk. Pluss en fordel til som er at viss du en gang finner ut at du vil ha mere Ram i maskina så har du plass til 2 brikker til. Vil du kjøpe 4stk 1gb ram så må du kaste de bort hvis du skal ha mere senere.

ok takk for svar.

Hva mener du med mindre "tull" ?

Lenke til kommentar

4x brikker betyr høyere belastning på nordbrua, eller CPU om du har AMD siden det er der minnekontrolleren sitter.

Om du ser i profilen min så ser du hardware specsene mine og at jeg har en forferdelig minnemiks.

Dette anbefaler jeg IKKE andre å prøve, men du har da knotet med at du vil ha like "Timings" på brikkene (Om du ikke kjøper 4 brikker fra samme produsent og samme type) men det største problemet er at minnekontrolleren må ha mer spenning for å funke med flere brikker, dette må du gjøre i BIOS.

Ingen problemer med 2 slotter da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...