Gå til innhold

Kulturo: Uwe Boll - geni eller idiot?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uwe Boll er idiot, ikke geni. Postal var ... grei underholdning, men han klarte egentlig å ødelegge den filmen også ved å tone ned volden og perversitetene. En skikkelig Postal-film ville blitt stemplet ulovlig i veldig mange land. Han klarte definitivt ikke å fange essensen fra spillet og det var litt kjipt. Hvorfor i huleste løp ikke hovedpersonen i Postal rundt og tisset på søte jenter før han kappet hodet av dem med en spade? Hallo?

 

 

NEI SI DET DU!

 

Ja, det er ikke godt å si om du er ironisk eller ikke, men hadde det ikke vært fett om han faktisk løp rundt og tisset på jenter og kappet hodet av dem med en spade? :)

 

Han var vell opptat med å redde noe eller no sånt, hadde ikke så mye tid til spadene tipper jeg. Men syntes egentelig ikke filmen hadde vært noe bedre av det. Bare for å sette ting litt på spissen vil jeg påstå at postal (filmen) var bedre underholdning enn 300. Dette av den enkle grunn at det er min mening, men jeg flyr ikke rundt å krever at Zack Snyder skal slutte å lage filmer.

Lenke til kommentar

De fleste som lager en film av et litterært verk eller et spill for den del, prøver som regel å være tro mot orginalen og lage en filmatisering ut i fra det. Uwe Boll har 2 problemer:

 

1. Han har for lite penger til rådighet, for å lage en skikkelig produksjon (rett til DVD anyone?)

 

2. Boll sin visjon har ofte en ganske så løs sammenheng med det orginale verket, så fans kjenner seg

ikke igjen når de ser Boll sin filmtolkningen av deres favorittverker (hva enn det måtte være).

 

 

Har sett en del av Uwe Boll sine filmer og for min del så er det ikke annet en vomfyll. Men for all del

vi bor i en fritt land og kan velge og vrake i filmene vi ønsker å se (eller ikke se) så for min del

så må han bare fortsette med det han gjør, men noen klapp på skuldra fra meg får han ikke... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg visste ikke hvem Uwe var før jeg, som forventningsfull fan av spillet, så filmen "Bloodrayne". _Da_ bet jeg meg merke i navnet. Aldri før har jeg sett en så ødelagt filmatisering av et spill. Han har jo ikke klart å få hårfargen riktig engang..! ("Ja, nei gutta, vi er visst tom for rød-farge, da bruker vi oransje.. sikkert ingen som ser forskjell.."). Og hva i alle dager har den sex-scenen med noenting å gjøre ? og gikk ikke HELE spillet ut på å slakte nazister ? Makan..

 

Til Boll's forsvar hva angår manglende vold og blod, så er det vel ganske strenge regler for slikt i Tyskland ? Bare synd spillene han velger stort sett er voldsspill da..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Synes det er merkelig at en slikt innlegg kommer mens dere driver å sammle inn spørsmål til Boll. Særlig når mye av innlegget basserer seg på ting jeg spurte....hentet ideer eller?

 

Hadde jeg enda hatt tilgang på lista med spørsmål til Boll da jeg skrev artikkelen ;) Gleder meg dog som en unge til å se hva folk har spurt om, og hva Boll kommer til å svare!

Lenke til kommentar
Signed. Enig med Dotten, hvorfor skal ikke Boll få lov til å lage film? Tror jeg skal bestille meg noe film fra godeste Uwe jeg.

 

Problemet ligger at han får tilgang til film titler som kunne ha vært bra, men han total ødelegger alt har tar på. Filmer kan han fritt få lov å lage, men da synes jeg han kan heller forsøke å lage noe orginalt eller noe HAN har skrevet.

Lenke til kommentar
Det krever vel ikke akkurat noe kulinarisk geni for å drive en kebab-bod heller, men man kan da gjøre et godt levebrød ut av det. Og hvis man synes kebab er fantastisk og har lyst til å la folk få smake dette så starter du med kebab, du setter deg ikke ned og vurderer å åpne en 5-stjernes fransk resturant.

Vel, men Boll lager ikke gode "kebaber". Om jeg tolket deg rett.

Lenke til kommentar
Problemet ligger at han får tilgang til film titler som kunne ha vært bra, men han total ødelegger alt har tar på. Filmer kan han fritt få lov å lage, men da synes jeg han kan heller forsøke å lage noe orginalt eller noe HAN har skrevet.

Hvis Boll digger å lage spilladapsjoner, må han da få lov til det? De som sitter på rettighetene bør få skylden, ikke Uwe. Han gjør bare noe han har lyst, og hvis alle er så forbanna enig om at han bare lager dårlig film, burde kanskje de som gir han rettigheter til filmatiseringene tenke seg litt bedre om.

Lenke til kommentar
Problemet ligger at han får tilgang til film titler som kunne ha vært bra, men han total ødelegger alt har tar på. Filmer kan han fritt få lov å lage, men da synes jeg han kan heller forsøke å lage noe orginalt eller noe HAN har skrevet.

 

Det kan jo nettopp være det han gjør. Han prøver å lage noe original med utgangspunkt i spill. Kanskje han syntes spillet var artig, men kunne vært bedre om det var gjort på den eller den måten.

 

Den der Kaufman-parallellen har jeg hørt om før, og det er helt klart en interessant tanke. Jeg må si at jeg gleder meg til hver Uwe Boll-film jeg.

 

Er forøvrig ikke den der "Seed"-filmen hans, samt de filmene han lagde før han hengav seg til spilladapsjoner, originale?

Lenke til kommentar
Det krever vel ikke akkurat noe kulinarisk geni for å drive en kebab-bod heller, men man kan da gjøre et godt levebrød ut av det. Og hvis man synes kebab er fantastisk og har lyst til å la folk få smake dette så starter du med kebab, du setter deg ikke ned og vurderer å åpne en 5-stjernes fransk resturant.

Vel, men Boll lager ikke gode "kebaber". Om jeg tolket deg rett.

 

Han liker det han lager og det finnes tydeligvis noen andre som liker det også. Selv om det ikke holder et "kulinarisk" nivå. Det er masse filmer som blir rost opp i skyene, men det betyr ikke at jeg liker alle disse filmene. Noen av de kan faktisk være drittkjedelig til tross for at de har stor kunstnerisk verdi. Men er det virkelig nødvendig å gå rundt å "hate" regissøren eller manusforfatteren.

 

Men som mange nevner her så er det mange som reagerer fordi de savner elementer fra sitt favorittspill når de ser dette på film. Da vil jeg si at de ikke har forstått begrepet "basert på". Det er nemlig ikke en gjengivelse av historien, men man bruker historien som et utgangspunkt for manuset som skrives. "Basert på" er et så vidt begrep, og folk har en tendens til å legge litt for mye i det og dermed bli skuffet når det ikke tilsvarer forventningene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...