Raytee Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ohh what a pickle! Vedder rævva mi på at guttungen har miste brukernavn og passord eller noe og vil ha ny. Men at politiet faktisk tok opp anmeldelsen overrasker meg stort! Jeg ble "frastjålet" 3000 kr når jeg skulle ha tilbake depositumspenger for leid leilighet og fikk ikke en gang snakke med en etterforsker! Grunn: Det er ikke ulovelig å skylde penger i Norge... Men hvis han ikke har noe bevis på at du har solgt han en konto er han like langt som du er med å bevise at han faktisk fikk kontoen. Regner med at dette ble gjort enkelt med føreover penger = han får koder osv? Har du ringt morra og spurt hva ståa er? Hadde jeg gjort asap, og kanskje fått en klarhet i det? Virker ikke som om du har med de skarpeste knivene i skuffen å gjøre Og ja, han har gjort noe ulovelig ved å kjøpe kontoen (noe politiet gir en STOR F i) Det er ikke ulovelig nei. Det er mot Blizzard sine regler men ikke ulovelig, vist jeg ikke tar feil? Er ikke så mye og gjøre med det tror jeg annett en og si sannheten osv.. Lenke til kommentar
Akino Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Du får vel bare henvise til: E. Blizzard Entertainment does not recognize the transfer of Accounts, and any unauthorized transfer of the World of Warcraft software will result in the permanent deletion of the Account attached to that software. You may not offer any Account for sale or trade, and any such offer: Og si at det som sannsynligvis har skjedd er at Blizzard har slettet kontoen etter at du har gitt den fra deg. Dette var selvfølgelig kjøper klar over. Takk skal du ha, tenker jeg kommer til å si det i morgen Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Meh. Farlig spill hvis dette faktisk skulle bli en sak. Siden Blizzard ikke tillater at du selger kontoen kan det bli snakk om svindel siden du solgte noe du ikke hadde rett til å selge, eller i mildeste tolkning, svindel siden du visste at Blizzard antageligvis ville stenge kontoen. Dette hvis kontoen _er_ stengt, altså. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det kommer aldri til å bli noe ut av det der når hverken du eller han andre har fnugg av bevis. Hvis du blir "dømt" eller noe liknede skal jeg ta en telefon til justisdepartementet og spør hva de holder på med der oppe. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvis du blir "dømt" eller noe liknede skal jeg ta en telefon til justisdepartementet og spør hva de holder på med der oppe. Da blir det nok ordnings, ser du. Lenke til kommentar
Akino Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Det kommer aldri til å bli noe ut av det der når hverken du eller han andre har fnugg av bevis. Hvis du blir "dømt" eller noe liknede skal jeg ta en telefon til justisdepartementet og spør hva de holder på med der oppe. onkel blå sa at mora hadde bevis på at at han ikke hadde mottatt kontoen enda, hvilke bevis det er snakk om aner ikke jeg, må være noen gamle msn logger der det står at jeg venter på mailen ivertfall for mer en det er bullshit. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Bare pass på å vær ærlig i avhøret. Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvordan går det an å ha et bevis på at han ikke har mottatt kontoen?? Så dumt... Er jo bare å gi de kontoinformasjon en gang til da? Ringe til de å si det eller noe. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Meh. Farlig spill hvis dette faktisk skulle bli en sak. Siden Blizzard ikke tillater at du selger kontoen kan det bli snakk om svindel siden du solgte noe du ikke hadde rett til å selge, eller i mildeste tolkning, svindel siden du visste at Blizzard antageligvis ville stenge kontoen. Dette hvis kontoen _er_ stengt, altså. Nope, blizzards EULA gjelder ikke etter Norsk lov. Blizzard vil heller aldri saksøke for dette (de vet nemlig at de aldri vil få det gjennom rettsvesenet), det eneste du kan risikere med å være ærlig og fortelle at leverandøren av spillet egentlig ikke tillater denne form for kjøp og salg er at du blir tiltalt for å selge noe du vet at kjøper ikke kan bruke, dog da kjøper er klar over dette er det ikke noe problem. Det er ikke noe problem å selge en avskiltet bil f.eks så lenge du ikke har overbevist kjøper om at den kan brukes på veien Kjøper har her selvfølgelig lest EULA da han har installert spillet selv (da du ikke selger spillet bare en konto, dette fordrer jo at selger har installert spillet selv og lest (klikket forbi) EULA). Det er iallefall ingen grunn til å ikke være ærlig i avhør i frykt for at Blizzard skal komme å ta deg siden du har solgt en konto Btw dersom du selv har kopi av e-mail/msn logg der du har sendt kontoinfo er dette et like bra motbevis som eventuelle msn logger. Endret 1. oktober 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
Akino Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Meh. Farlig spill hvis dette faktisk skulle bli en sak. Siden Blizzard ikke tillater at du selger kontoen kan det bli snakk om svindel siden du solgte noe du ikke hadde rett til å selge, eller i mildeste tolkning, svindel siden du visste at Blizzard antageligvis ville stenge kontoen. Dette hvis kontoen _er_ stengt, altså. Nope, blizzards EULA gjelder ikke etter Norsk lov. Blizzard vil heller aldri saksøke for dette (de vet nemlig at de aldri vil få det gjennom rettsvesenet), det eneste du kan risikere med å være ærlig og fortelle at leverandøren av spillet egentlig ikke tillater denne form for kjøp og salg er at du blir tiltalt for å selge noe du vet at kjøper ikke kan bruke, dog da kjøper er klar over dette er det ikke noe problem. Det er ikke noe problem å selge en avskiltet bil f.eks så lenge du ikke har overbevist kjøper om at den kan brukes på veien Kjøper har her selvfølgelig lest EULA da han har installert spillet selv (da du ikke selger spillet bare en konto, dette fordrer jo at selger har installert spillet selv og lest (klikket forbi) EULA). Det er iallefall ingen grunn til å ikke være ærlig i avhør i frykt for at Blizzard skal komme å ta deg siden du har solgt en konto Btw dersom du selv har kopi av e-mail/msn logg der du har sendt kontoinfo er dette et like bra motbevis som eventuelle msn logger. Har dessverre ingen bevis på dette da jeg ikke loggfører samtalene mine, burde muligens gjort det ;< Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Beste du kan gjøre nå er vel å ringe mora og prøve å godsnakke og få en ordning på det, ellers blir det nok et møte med onkel blå. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 hei jeg hadde nesten samme "problemet" som deg, jeg solgte wow kontoen min før TBC kom, til en shitkid på 14/15 år, vi gjorde avtalen på msn og han fikk alt han skulle, brukernavn, passord, secret pw og cd key. etter en noen dager begynte han å skrive til meg på msn konstant åssen man skulle gjøre det å det (var pally) han lurte på ALT med åssen man spiller, tilslutt ble jeg så dritt lei at jeg sletta og blokkerte han. så nå ca i januar mens jeg var på backpacker tur var jeg inne og skjekka mailen min der hadde jeg fått mail fra både blizzard at kontoen var under etterforsking pga salg og mail fra han hvor han ville ha det tilbake.. jeg svarte han som det var at jeg var ute og reiste (var i kina ppå backpacker tur) og at jeg ikke hadde mulighet og gi pw og cd key til han igjen, og siden det var over 1år siden jeg hadde solgt den (solgte den i august 06 og fikk mailen fra han i i januar i år) altså nesten 1 og halv år. at det ikke var mitt ansvar lenger og at han fikk skylde seg selv... fikk masse mail av mora hans etter det, hvor han ville ha tilbake pengene og at krevde at jeg fiksa han pw tilbake og sånn. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Om du ikke trenger kontoen selv, så ville jeg ha rapportert den for å fått den stengt for godt. Da er det ingen som får gjort noe, og du står ved ditt at han har fått konto informasjon, men siden dette strider imot blizzard sine regler så har kontoen blitt stengt. Politiet burde ikke kunne gjøre noe som helst, kanskje konfliktråd. Det er også litt sprøtt at politiet sa at mora hadde bevis for at sønnen ikke hadde fått kontoen. Det er umulig å "bevise" at en person IKKE har fått noe?! Isåfal må alibiet være at personen ligger i koma og han er overvåket sånn at folk ikke kan gi han noe. ( ?? ? ? ) Endret 1. oktober 2008 av Ole J Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvordan fikk han kontoen overlevert?Har dere skrevet kontrakt? hele avtalen ble gjort over MSN, så det holder vel ikke noe bevis.. Om du loggfører MSN chatten har du jo skriftlig bevis, holder i massevis det. Det å logføre en samtale å bruke det som bevis uten at du ga beskjed om at samtalen blei logført er ulovlig da, så vet ikke om han burde gjøre det med mindre han har gitt beskjed om det. Vis det er det eneste beviset noen av dere har for kjøp/salg av kontoen så trur jeg ikke han kan få gjort så mye. @ wailer, sikkert samme person dere har handla med mødrene ordner visst opp når det gjelder kjøping av wow accounter! Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det å logføre en samtale å bruke det som bevis uten at du ga beskjed om at samtalen blei logført er ulovlig da, så vet ikke om han burde gjøre det med mindre han har gitt beskjed om det. Er ikke ulovlig å loggføre msn samtaler, når du lager deg en epost konto / hotmail til å registrere deg på msn så er jeg rimelig sikker på at det står en advarsel på at du kan bli loggført. Det er gjerne slike beskjeder alle hopper over å lese. Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Sikker? Trudde nå det var det, men kanskje det er feil da, mente jeg hadde lest det noen steder. Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Husk at du er USKYLDIG til det motsatte er bevist i norge. Har han ikke bevis så er det ikke noe fare.. Btw, hvis det stemmer at du er kalt inn til forhør så er det skremmende at politiet bruker ressurser på en slik ting. send det til pressen asap!(du kan sikkert selge saken) Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det er selvsagt en annen mulighet, det er å nekte for at forholdet har funnet sted. Sannsynligvis vil saken bli henlagt. Men da er man jo egentlig ikke ærlig. Så det er vel ikke noen man bør gå ut offentlig å anbefale i et forum Lenke til kommentar
Akino Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Det er selvsagt en annen mulighet, det er å nekte for at forholdet har funnet sted. Sannsynligvis vil saken bli henlagt. Men da er man jo egentlig ikke ærlig. Så det er vel ikke noen man bør gå ut offentlig å anbefale i et forum hehe. Problemet er da at jeg har allerede innrømt at det har skjedd da purken ringte og spurte om det stemte at jeg hadde solgt en spillkonto på zett.no, så det går nok ikke. Får bare si at jeg solgte en _SPILLE_ konto som inneholder et brukernavn og passord til et dataspill, dette fikk han og end of that, så får jeg bare spørre om jeg får gå, for å kaste bort tiden min på slikt synes jeg er bare dumt. Tenker jeg skal legge til at om dette er seriøst, burde vel kjøperen selv kontakte meg istedenfor å drive å sende mora si. EDIT: sorry for skrivefeil, men er litt gira for øyeblikket. Endret 1. oktober 2008 av Akino Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Denne tråden flyttes til jussforumet, jeg regner med at trådstarter ønsker kvalifiserte svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå