Akino Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har et "lite" problem. Jeg solgte en mage i juli til en person som var rundt 15-16 år og han hadde fått penger av mora for å kjøpe kontoen. Dessverre skjedde det noe tull så det tok litt tid før han fikk kontoen, endte med mye kjeften på telefonen etc. man han fikk til slutt kontoen. I dag mottok jeg telefon fra politiet at jeg hadde blitt annmeldt for å selge en spillekonto(ironisk nok) som denne moren mente sønnen aldri fikk(sikkert sønnen som enten lyger eller så angrer han seg) Jeg skal i avhør i løpet av uka og er litt usikker på hva jeg skal gjøre da jeg har null bevis på at han faktisk har fått kontoen. Jeg har gjort litt research, og funnet ut at WoW kontoer er en virituel ting som ikke kan beveges på/ta's på etc. så egentlig burde det ikke være noe problem, for han kan verken bevise at at han fått den eller ikke fått den. Har en kompis som har litt peiling på slikt, og han mente også at jeg kunne "true" moren med og si at hvis du annmelder meg, annmelder jeg sønnen din for å kjøpe Blizzard sin eindom, for kontoen er jo tross alt Blizzard sin eindom, ikke min, så da har du gjort noe ulovlig. Er i ei knipe, så håper noen har noen tips på hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Haha, kjipern Men uansett, tror ikke det er mye du kan gjøre egentlig. Og å begynne å prøve å skremme mora tviler jeg på at funker ettersom det er visst ulovelig å selge WoW konto også. Du sier jo at de har kjøpt Blizzard sin eiendom, men du har jo også solgt Blizzard sin eiendom i såfall, noe som er like ille. Lenke til kommentar
Akino Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Haha, kjipern Men uansett, tror ikke det er mye du kan gjøre egentlig. Og å begynne å prøve å skremme mora tviler jeg på at funker ettersom det er visst ulovelig å selge WoW konto også. Du sier jo at de har kjøpt Blizzard sin eiendom, men du har jo også solgt Blizzard sin eiendom i såfall, noe som er like ille. Sant nok, men skjønner egentlig ikke hva politiet kan gjøre egentlig, og at politiet kan ta noe som dette seriøst skjønner jeg ivertfall ikke. jaja, får se imorgen hvordan det går.. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ohh what a pickle! Vedder rævva mi på at guttungen har miste brukernavn og passord eller noe og vil ha ny. Men at politiet faktisk tok opp anmeldelsen overrasker meg stort! Jeg ble "frastjålet" 3000 kr når jeg skulle ha tilbake depositumspenger for leid leilighet og fikk ikke en gang snakke med en etterforsker! Grunn: Det er ikke ulovelig å skylde penger i Norge... Men hvis han ikke har noe bevis på at du har solgt han en konto er han like langt som du er med å bevise at han faktisk fikk kontoen. Regner med at dette ble gjort enkelt med føreover penger = han får koder osv? Har du ringt morra og spurt hva ståa er? Hadde jeg gjort asap, og kanskje fått en klarhet i det? Virker ikke som om du har med de skarpeste knivene i skuffen å gjøre Og ja, han har gjort noe ulovelig ved å kjøpe kontoen (noe politiet gir en STOR F i) Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jammen bra de bruker ressurser på dette. Innbrudd og voldtekt kan vente, vi har en sint mamma som må få første prioritet. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Garantert survekjerring nr. 1 som ikke kan bedre oppdragelse enn å kjøpe wowkontoer til barna sine! Men over til saklighet. Du får forklare politiet at han faktisk fikk kontoen. Det blir ord mot ord. Men så kan du ringe Blizzard og se om det har vært noen aktivitet på kontoen etter at du solgte den. Be dem sjekke IP kontoen sist ble spilt fra etc. Men du burde kanskje ikke nevne at dette er en sak ang. salg av konto, så finn på en hvit løgn For alt vi vet er dette en sak som har ligget siden sommeren, da det er en mulighet at kjerringa anmeldte deg da. Politiet er jo ikke akkurat kjent for å være raske... Endret 1. oktober 2008 av bandreas Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvordan fikk han kontoen overlevert? Har dere skrevet kontrakt? Lenke til kommentar
Akino Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvordan fikk han kontoen overlevert?Har dere skrevet kontrakt? hele avtalen ble gjort over MSN, så det holder vel ikke noe bevis.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Meh, kanskje noen som snakker med deg i fem minutter før saken blir henlagt pga. bevisets stilling eller noe annet bullshit. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvordan fikk han kontoen overlevert?Har dere skrevet kontrakt? hele avtalen ble gjort over MSN, så det holder vel ikke noe bevis.. Om du loggfører MSN chatten har du jo skriftlig bevis, holder i massevis det. Lenke til kommentar
Akino Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvordan fikk han kontoen overlevert?Har dere skrevet kontrakt? hele avtalen ble gjort over MSN, så det holder vel ikke noe bevis.. Om du loggfører MSN chatten har du jo skriftlig bevis, holder i massevis det. En slik samtale kan alle photoshope, noe kanskje jeg burde gjøre? hehe... Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvordan fikk han kontoen overlevert?Har dere skrevet kontrakt? hele avtalen ble gjort over MSN, så det holder vel ikke noe bevis.. Om du loggfører MSN chatten har du jo skriftlig bevis, holder i massevis det. En slik samtale kan alle photoshope, noe kanskje jeg burde gjøre? hehe... Samtalen er i html format om jeg ikke tar feil, og er ikke et bilde. Og det er uansett bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Meh, kanskje noen som snakker med deg i fem minutter før saken blir henlagt pga. bevisets stilling eller noe annet bullshit. What he said. De får dere inn til avhør bare for å få dette dokumentert. Noe mer skjer neppe. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Nei Blir du tatt for forfalskning av bevis taper du nok "saken" og får en til på nakken. Du loggførte vel ikke msn samtalen. Men herrigud, du har da ingen ting å være redd for hvis du er uskyldig. Hvis du kan, gidder du å legge inn forklaringa til mamma'n? Er veldig interessert i å høre hva a har å si Lenke til kommentar
Akino Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Nei Blir du tatt for forfalskning av bevis taper du nok "saken" og får en til på nakken. Du loggførte vel ikke msn samtalen. Men herrigud, du har da ingen ting å være redd for hvis du er uskyldig. Hvis du kan, gidder du å legge inn forklaringa til mamma'n? Er veldig interessert i å høre hva a har å si snakka med hu for kanskje 1 måneder siden og da sa at hu kom til å politi annmelde meg, og svarte bare med at det får du bare gjøre, for snønnen din og jeg skal fikse dette selv. Etter dette lå jeg bare på for hu virka jævla sur og grinete.. Endret 1. oktober 2008 av Akino Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Herregud så frustrert jeg blir over slike personer! Jeg hadde med glede gått ned til politiet og konfrontert morra. Det jeg hadde gjort hvis jeg var deg, er å gjøre litt research så du har bevis når du kommer til politiet. Gjør som det ble nevnt tidligere i tråden, ring Blizzard og få dem til å sjekke om det har vært aktivitet på kontoen. Evt koble det opp mot en IP og prøv å få sporet den. Lenke til kommentar
Akino Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Herregud så frustrert jeg blir over slike personer! Jeg hadde med glede gått ned til politiet og konfrontert morra. Det jeg hadde gjort hvis jeg var deg, er å gjøre litt research så du har bevis når du kommer til politiet. Gjør som det ble nevnt tidligere i tråden, ring Blizzard og få dem til å sjekke om det har vært aktivitet på kontoen. Evt koble det opp mot en IP og prøv å få sporet den. Får prøve det imorgen, men har ganske liten tid på med da purken skal ringe imorgen ettermiddag igjen og avtale tid til avhør og om vi evt. skal ta avhøret via telefon imorgen. Finnes det ikke noe enklere måte? Det jeg kan tenke meg at kan skje er at alt jeg sier blir vridd på, men trur jeg holder meg til at det er en virituel ting som denne moren har NULL bevis på at gutten "ikke" fikk, sier politiet at hun har bevis, får jeg bare si at photoshop kan alle, for han fikk faktisk kontoen, at han angrer seg er vel ikke mitt problem.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Du får vel bare henvise til: E. Blizzard Entertainment does not recognize the transfer of Accounts, and any unauthorized transfer of the World of Warcraft software will result in the permanent deletion of the Account attached to that software. You may not offer any Account for sale or trade, and any such offer: Og si at det som sannsynligvis har skjedd er at Blizzard har slettet kontoen etter at du har gitt den fra deg. Dette var selvfølgelig kjøper klar over. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Godt forslag Thorsen. Hvis dette har blitt merket så er sjansen der at kontoen har blitt stengt. Og det er ikke ditt ansvar hvilken aktivitet som har skjedd på kontoen etter at du gav den fra deg. Men igjen, rart du ikke fikk høre hva du har blitt anmeldt for, altså hva moren anmelder deg for (mer utdypende enn at sønnen ikke har fått kontoen). For den blir jo ikke bare borte i løse luften, så den må ha blitt stengt eller noe i den duren slik at sønnen ikke har tilgang til den. Kan jeg få nr hennes å kjefte a huden full? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Du får nesten håpe at dere kommer i retten så du kan knuse dem noe jævlig :!: Makan til dumt anmeldelse. Kan du ikke gjøre oss her på forumet en tjeneste og si til kjerringa at hu burde vri huet sitt på riktig vei også etter det se litt på den idioten av en sønn hun har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå