Gå til innhold

Problem med å lese nettsider med firefox

apegryn

Anbefalte innlegg

Hei, for et par uker siden oppførte firefox seg rart ved at den ved flere anledninger ikke ville åpne gitte nettsider. Det kunne være google, wikipedia eller artikler på vg.no.

Da kjørte jeg firefox 2.x. For et par dager siden nstallerte jeg et nytt antivirus og firefox 3.0.1, men uten hell, sliter ennå med å åpne nettsider. Trodde det først var et internett/nettverks-problem, men har nå testet litt i IE 6 og opera 9 og de klarer tilsynelatende å åpne det eksakt samme nettsidene.

Nettsider jeg alltid klarer å bruke:

diskusjon.no

nordnet.no

vg.no

Nettsider jeg ofte sliter med å åpne:

de fleste artikler på vg.no

google.com

wikipedia.org

stort sett de fleste sider.

Ofte kommer tittelen på siden opp i fanen, men siden er blank og fanen viser at den ennå loader. Plutselig etter flere minutten kan flere av sidene jeg åpnet komme frem. Noen loader i det uendelige.

Vet noen hvor jeg kan begynne å feilsøke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

to eksempel på feil som kan oppstå når jeg skal lese en artikkel på vg.no:

Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.

client sent HTTP/1.1 request without hostname (see RFC2616 section 14.23): /cgi-bin/front.cgi/0/http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php

Apache/1.3.31 Server at flash.vg.no Port XX

og

Forbidden

You don't have permission to access /nyheter/utenriks/presidentvalg-2008/artikkel.php on this server.
Apache/2.0.63 (CentOS) Server at 10.0.0.XXX Port XX

Disse to feilene, i tillegg til andre feil som at siden ikke vil loade i det hele tatt, kan oppstå vilkårlig og bytte om en annen når jeg oppdaterer (F5) siden på. I noen tilfeller vil siden faktisk komme om jeg trykker oppdater mange ganger nok. Noen ganger tar det noen minutter med lasting før siden vil vise. Samtidig kan jeg gå innpå en annen nettleser og finne den samme siden og lese innholdet uten problem, og firefox står ennå å prøver å laste samme side..

Frustrerende, da jeg foretrekker firefox : p

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...