Walter_S Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Holder på og lage en større prosjekt-rapport med foto på et nett-forum. Til det har jeg fått et eldre Olympus C-450 Zoom kamera som jeg bruker som reservekamera. Med kamera følger det med 'vanlig' xD-kort på 16MB som funker utmerket. Men det er jo ikke plass til flere enn 18 bilder på det. Fikk i tillegg 1 stk xD-PictureCard på 2GB, type M+ som jeg desverre ikke får brukt i dette kamera. Når jeg setter det inn, så får jeg beskjed om å formatere det. Når jeg setter i gang formatering så får jeg varsel om "Card Error" på blå skjerm. Er det slik at det er feil type kort? Dette 16MB-kort er ikke type M+ - eller er det rett og slett for stort for dette eldre kamera? I kameran's brosjyre står det opp til 256MB - men slike små minnebrikker er jo ikke lenger å få kjøpt! ??? :o) Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Tror nok at du ikke får det til å virke med det kameraet Walter. (Tilbudet mitt på baatplassen står fortsatt ved lag, bare send meg en IM med navn/adresse så skal du få et 256 MB kort jeg har liggende. Det er allikevel alt for lite for speilrefleksen min.) Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Så flott da, ok67 - det var jo et storartet tilbud. Sender deg IM ikveld ( er nødt til å sette igang middagsmaten nå, det er min tur idag - kona har matlagingsfri på lør- og søndager). Hensikten med innlegget her var jo å belyse en eventuell formatering i PC'en. Tenkte kanskje at det gikk an å dele kortet som en harddisk. Lage ny partisjon på 256Mb - men det er kanskje for komplisert? Har nå ihvertfall funnet ut at filformatet er FAT... Takker så mye for tilbudet, ok76 !! ------------------------------------------------------- Pokker også, at det ikke lenger er å få kjøpt xD-PictureCard på UNDER Giga'en, da... er kanskje ikke den store etterspørseln på det. Alle skal jo ha GigaByte nå - MegaByte er gått av moten... :o)) Endret 4. oktober 2008 av Walter_S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå