GeometriGirl Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hei:! Jeg sliter veldig mye med kjemi på skolen.. nå har jeg holdt på med disse oppgaver i over 3timer og forstår det ikke. viste ikke helt hvor jeg skulle spøre så.. har ikke fasit heller Kan noen hjelpe meg med disse? Kan noen hjelpe meg dette? Oppgave 1 ved hjelp av fortynning lage en 0,8 M løsning av glyserol når du går ut fra glyserol med en konsentrasjon på XX volumprosent. Foreta de nødvendige beregninger. Lag glyserolløsningen med en konsentrasjon på 0,8 M. står også i oppgave at finn de nødvendige opplysninger om glyserol i lærebok eller på internett Oppgave 2 I en beholder med volum 10dm3 er det 40g O2. hva er trykket inne i beholderen når temperaturen er 40c? jeg fikk 3,7 kg/m3 er det riktig? har ikke fasit.. masse til O2 O2 = 40g eller O2 = 2 * 40g ? når jeg bruker 80g da får jeg 6,9 hva som er riktig? takk på forhånd Setter stor pris på om noen kunne ta litt tid for ¨å hjelpe meg Endret 1. oktober 2008 av GeometriGirl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå