JustMe Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Vel jeg har en hansol 920D skjerm, og når jeg bruker 800x600 oppløsning så kommer det noen sykelig irriterende pipelyder! Men jeg har også merket at det kommer noen vanrette/horizontale striper på skjermen av og til, dette er lettest å se på svarte bakgrunner. Så spørsmålet er, skyldes dette skjermen aleine? Eller kan det også være skjermkortet som ikke virker helt skikkelig ? Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 det har med oppløsnigna og oppdatertingsfrekvensen og gjøre stort sett, prøv 1027*768 feks eler justerned hertzen. jeg hadde noe slikt en gang, og etterhvert sa det smell Lenke til kommentar
tet Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Dersom pipelyden er meget høyfrekvent, (så du så vidt kan høre den), kommer dette som regel av en spole som ikke er godt nok isolert / festet på kortet inne i monitoren. Dette er et feneomen som oppstår spesielt ved bestemte oppløsninger - som i ditt tilfelle ved 800x600 - løsningen er å få "isolert" spolen det gjelder - da jeg arbeidet som service tekniker brukte vi smeltelim til dette. Dette er imidlertid ikkkkke noe du skal gjøre selv - monitor må ! leveres inn til sertifisert verksted - det er spenninger inne i en monitor som lett kan drepe deg ! tet Lenke til kommentar
JustMe Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Ok, takker for svar. Får ta meg en tur på komplett i mårra med skjermen da så blir det 15" en uke eller 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå