Gå til innhold

DVI kabel 6m

Anbefalte innlegg

Fant ut at det er på tide å pensjonere den trofaste xboxen til fordel for XBMC til pc'en. Trenger derfor en DVI M/M kabel på ihvertfall 6m. Er det noen begrensninger på signalkvalitet i forhold til lengde? Ser at det er noen flotte priser der ute :p

Noen som har tips på en så lang kabel? Finner alt fra 5 - 10 m. Men ikke noe i mellom. 600kr er litt stivt for en kabel. Er 2x 3m med en skjøt noe å satse på mtp. signalet?

en usikker en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er greit å kunne kjøre 720p .mkv filer, noe som ikke xboxen gjør. Og akter ikke å oppgradere minne\cpu siden det er litt av en jobb har jeg hørt.

Så over til topic igjen. Signal kvalitet på lengre DVI kabler? Pris? Hvor finner jeg?

Lenke til kommentar

Leste nettopp om at det hvis nok ikke skal være noe signaltap på sertifiserte HDMI kabler under 15 meter, men det avhenger av kvalitet på kabelen. Jeg går ut ifra at det samme gjelder DVI. Du er in the clear på signaltapet i hvert fall.

Jeg kjøpte min dvi/hdmi kabel 15 meter på eBay. Fikk den levert etter ca en uke fra Hongkong. Kostet mellom 2-300. Nå hører det med til historien av den ikke funker helt som den skal, men det trur jeg er skjermen sin skyld. Se annen post for mer info om akkurat det.

//edit la inn url

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar

Bestilte kabel fra amentio på 10m, og det funker bra, ser heller ingen spor av forstyrrelser. Har søkt litt rundt og hadde egentlig ikke store forhåpningene da de fleste mente at nvidia ga dårlige DVI signal som gjorde at de ikke klarte å overføre signaler på så lange kabler. Da de hadde både testet de nye nvidia kortene mot ati kortene så var ati tydligvis overlegne.

Så visst noen lurer på det samme; kjører jeg:

8800GTS 320MB

OEM 10M DVI Dual Link Gold Plated

og resultet var bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...