Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen ved xfire 4850

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har i dag kjøpt meg to stk HIS 4850 skjermkort. Har koblet til begge kortene, og satt på xfire bridgen. Skjermkabelen har jeg i øverste kortet. Har innstalert nyeste catalyst driverne. Maskinen starter helt fint, men så fort jeg enabler xfire så får jeg en bluescreen.

Feilmeldingen er:

stop:0x000000EA (0X88E86608, 0X88E86608, 0XBA4E7CBC, 0X00000001)

ATI2duag

Hva har jeg gjort feil? Er usikker på om jeg har nok watt i maskina, har en mist 500w, kan det være grunnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt være grunnen ja. har du klokket prosessoren? had du AMD eller intel? 500W er litt under den grensen for at dette skal fungere vil jeg tro.

prøv å lån deg en kraftigere.

Jeg fikk ikke til å kjøre SLI med 2 7800gt kort med en 500w forton source da jeg prøvde det etter at min gamle 750w tok kvelden.

Nå har jeg et helt annet system og bruker en 1000W som faktisk må kjøre ganske hardt for å holde 2X 8800gt, en 4ghz e8500, 2000mhz ddr3 ram, 790i ultra og 7hdd's:P Den legger seg opp mot 50-55 grader og kjører viften på fullt konstant faktisk.

Du kan sjekke ut denne linken HER

Edit:

Jeg tok meg friheten til å teste hvordan det ble med mitt system og det ble 700w

Jeg bytta til 4850 i crossfire og da ble det 748w

Endret av knutern88
Lenke til kommentar

Har en e6600 intel cpu. Skal kjøpe meg en mist 1000w så fort lønna kommer. Får håpe at det funker da.

edit: tok den kalkulatoren, det viser at jeg trenger 369w, men det kan umulig være riktig.

Endret av snufft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...