Gå til innhold

Ønsker kritikk på hjemmeside

Anbefalte innlegg

dude.. som jeg skriver "Denne posten er basert på at de ikke driver med nettsidesnekkring!".. jeg er enig med deg som sakt..

Om de skal selge websider burde de ikke reklamere med denne siden, men jeg skriver til de som fotografer og designere.. Siden inneholder design og arbeid av de grafisk og jeg mener de fortjener kritikk på helheten o ikke bare nettsiden.

Folk må tenke litt mer helhet og ikke så sinnsykt smalt som de fleste i denne topicen gjør. Det er lov å kommentere selve ideen.

Eksempel er mange spill i dag. Jeg dultet borti spillet Snake (nokiatelefoner) i dag online og det er superpopulært ENDA! det har ikke all værdens design, men funksjonen er fortsatt bra! Det er ideen som lever..

Endret av demilio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du edita inn det senere, not my problem - men de gir jo klart uttrykk for at de leverer webdesign, så hvorfor vurdere det ut i fra at de ikke gjør det? Makes no sense at all.

Helheten? Mener du at vi bør vurdere det som ligger i galleriet? Hvis ja, greit nok (mye tutorials ute og går der), men det er ikke det de spør etter i førsteposten.

Tenke smalt? De forsøker å få det til å se ut som at de har laget denne nettsiden fra bunnen av - noe mange har bevist at de ikke har gjort. Hvilken idé er det du snakker om? Å opprette et designfirma og bruke en mal som nettside og tutorials for å produsere bilder i Photoshop? Alt snakket ditt om gode ideer og at god fantasi er en bra ferdighet kommer ikke helt til sin rett i denne sammenheng.

Snake for faen? Ideen som lever? Ikke all verdens design? Tror du var på en litt annen planet når du leste førsteposten(hvis du har lest den) og resten av tråden.

Ikke meningen å være frekk, men synes ikke kritikken de har fått er urimelig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Så sinnsykt negative folk er for ting man ikke lager selv!

...

BTW: FrodeNilsen: Tenk litt på at folk faktisk lever av å lage sider for andre firma. Disse guttene har benyttet seg av en slik tjeneste! Man har ikke nødt til å lage sin egen side om man er en snekker eller rørlegger, og man må vel få lov til å spørre i forumet hva folk syns om siden de har anskaffet seg.... selv om de ikke har laget den selv

Vil også selvfølgelig pressisere det at dere ikke burde selge hjemmesideløsninger om dere ikke kan lage bedre løsninger enn den dere har selv til kundene. Denne posten er basert på at dere er fotografer og designere:)

Jeg for min del opplever meg selv som en av de mest positive til bruk av maler her. Mulig du ikke forstår det, men for n-te gang: Det er ingen ting galt i å bruke maler. Det er galt å fremstille malene som sine egne.

Det er ikke det fnugg av tvil om at disse guttene har fremmet seg som webdesignere og fremmet andre sitt arbeid som sitt eget. Du mener altså at dette var riktig av gutta? Du mener det er greit å fremstille seg selv feil, og galt av meg å være kritisk til at fremstillingen gir ett galt inntrykk? Jeg mistet deg litt underveis her.

La oss glemme disse blemmene, og la gutta få en sjanse til å endre hvordan de presenterer seg selv. Vi har alle en tabbekvote. Hvis de gjør en god jobb, så er det ingen grunn til å ikke stå for den. Det aner meg at de kan gjøre riktig gode jobber, men at de er svake på informsjonsformidling. Hvis de er dyktige på det de gjør vil dette blåse over. La oss håpe på det.

Lykke til.

Frode

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bare for å renske opp i luften her....

Dette er jeg som har kjøpt og administrert denne siden, og denne nettsiden er IKKE til for å fronte oss som en evt. bedrift... Noe min bror desverre ser ut til å ha missforstått. Dette er i utgangspunktet bare et prosjekt for å lære litt mer om flash og hvilke muligheter jeg har å gjøre den interaktiv mht galleri. På dette område må jeg selvsagt si slaget tapt, da flash er veldig vanskelig å jobbe når det gjelder interaktivitet, men det er en helt annen sak

Opprinnelig var det denne siden som skulle brukes for å fronte oss og våre tjenester/oppdrag. Her er ALT designet selv, med et Open Source CMS som backend.

Vennligst ikke beskyld oss for plagiering.

Endret av eMilt
Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke at du klarer å kverulere på alt som blir sagt. Gi nå f*** i om jeg laster opp ting og tester det på en public server da!! Det har da ingenting med saken å gjøre. Jeg har forklart missforståelsen våres, og ja... jeg er enig at vi skulle ha blitt litt mer enige om hva dette prosjektet skulle dreie seg om, men det må da kunne gå ann å laste opp stæsj på nettet uten at du skal begynne å hakke på det. Hva vet du om min arbeidsmetode? mulig jeg har flere bopeler med flere arbeidsstasjoner og derfor trenger et sted å kunne jobbe opp mot...

Kanskje du heller har lyst til å gi kritikk på den siden jeg posta da? :) Istede for å kritisere/klage på alt anna som ikke er vesentlig.

Skal du bare være ekkel, kan du plage noen andre.

Lenke til kommentar
...

Jeg har forklart missforståelsen våres, og ja... jeg er enig at vi skulle ha blitt litt mer enige om hva dette prosjektet skulle dreie seg om, men det må da kunne gå ann å laste opp stæsj på nettet uten at du skal begynne å hakke på det. Hva vet du om min arbeidsmetode? mulig jeg har flere bopeler med flere arbeidsstasjoner og derfor trenger et sted å kunne jobbe opp mot...

...

Jeg vil minne om at siden det er snakk om er lagt ut for "å hakkes på" på akkurat dette forumet. Jeg har kommentert siden etter oppfordring om det. En offentlig tilgjengelig nettside. Den er kommentert som akkurat det.

At dere må jobbe med hvordan dere presenterer dere er en understatement. Det stinker lureri lang vei, men det er ikke tegn til å rette dette opp. Desverre. Dere drives fra barriære til barriære, og forandrer premisser fra gang til gang. Nå er det plutselig arbeidstasjoner på flere bopeler. Før det var det at siden var ditt eksperiment med interaktivitet. Før der igjen så var det plutselig ett innkjøpt design. Opprinnelig var dere gått blind på eget design. Problemet deres er at fra mitt ståsted så er dette klinkende likegyldig. Fremstillingen av siden er rotete og uryddig, og blir bare værre jo lenger tråden lever.

Nei! Jeg gidder ikke kommentere den nye siden. Jeg er jo bare en kverrulant...

Frode

Lenke til kommentar

Den første posten var basert på en missforståelse, så ikke ta utgangspunkt i den. Designet er innkjøpt, ja - men prosjektet gikk jo nettop ut på å gjøre den interaktiv og administrerbar. Da er det jo MITT prosjekt uavhengig av opprinnelsen til det grafiske designet.

Så da avslutter vi diskusjonen her. Som venner håper jeg :) Så beklager jeg at jeg ble så hissig i forrige post.

Lenke til kommentar

Bildet "Devine Elephant" (som for øvrig er feilstavet), er prikk likt resultatet fra en video-tutorial jeg så for en stund siden. Litt spesielt å ta med dette i porteføljen deres, da er det lett å anta at de andre bildene også er produkter av andres kreativitet, og ikke deres egen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...