Gå til innhold

TI4600 med halv ytelse

Anbefalte innlegg

Hadde en lite vannlekasje på systemet mitt.

Etter dette fikk jeg j**** mye artifacts, såpass mye at jeg ikke klarte å se hva som stod på skjermen.

Tok da og dysja skjermkortet først med electro-clean og så satte jeg kortet i steikeovnen i ca. 20 min.

Og heldig som jeg trodde jeg var så funka kortet uten at jeg merket forskjell før og etter vannlekasjen,

men nå får jeg bare ca. 8500 i 3DMark2001se mot 13400 før :grumpy:

Trodde at enten så virker skjermkortet eller så virker det ikke.

Eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kommer sikkert kortet ditt til å dø :oops: om ikke så altfor lenge... Jeg ville røkka av kjøleren og prøvd å bade kortet i destilert vann, for å så tørke det 110%... Sette på kjøleren med skikkelig goop, og sjekke om det hjalp.... Men det er nå bare meg... :woot:

Lenke til kommentar
¨Kan jo også nevne at jeg får 1733 i 3DMark03, noe som jeg tror er "normalt" med et ti 4600 kort.

Altså 1733 etter vannlekasjen :-?

Kanskje driverne har balla seg til?

Mitt GF3 TI-200 ble det veldig mye artifacts på etter en sinnsyk overklokking med et 85w peltier (56% klokking). Og de artifactsene ble jeg aldri kvitt. Til slutt kom de faktisk på 2d grafikk og, samme dag døde kortet.

Så det jeg prøver å si er vel egentlig at hvis du ble kvitt artifactsene da du renset kortet, ville jeg FØRST prøvd å re-installere drivere for å se om det gjør noe forskjell.... bare et tips...

Føler at jeg er på littegranne tynn is, spesiellt siden jeg klokka mit GF3 kort til døden :oops: (Ikke det at det brydde meg så veldig mye, derfor gidda jeg aldri å isolere kortet skikkelig). Men når sannt skal sies kondenserte det på stort sett hele baksiden av kortet (i tillegg til at det drøp et par dråper med kjølevæske ned rett bak GPU'en). Rensa aldri kortet eller noe slikt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...