Timster Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hei. Opplevde for en stund siden at pcen min bare plutselig fikk en haug av bluescreens både i og under oppstart av xp. Det var det samme hver gang omtrent. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL med feilkode STOP: 0x0000000A, (hva som var i parantesen etter det varierte litt) Så jeg formaterte i og med at jeg hadde noen dårlig fjernede nvidia driver på systemet samtidig med ny ati drivere og tenkte det var det. Problemet stoppet da jeg reinstallerte og kom ikke på en stund. Men plutselig i går dukket de opp igjen som bare det. Har ikke installert noe nytt eller oppdatert noe så vidt jeg vet. Bluescreenene kommer helt random, enten maskinen er under stress eller ikke. Og når jeg restarter etter en slik bluescreen kommer den under lasting av xp også. Da må skru av pcen og vente litt før jeg skrur den på igjen, da kommer den hvertfall inn i xp. Tiden den kan stå på uten bluescreen varierer veldig. Jeg kjørte memtest86+ uten å finne noe rart på rammen. Derfor tenker jeg at det kan være HDD, har intrykk av at det ofte skjer mens AVG scanner også. HDD er 2 stk Hitachi Deskstar T7K500 på 320gb. Jeg legger til at noen ganger etter den får bluscreen kjører den chkdsk uder oppstart og reparerer litt av hvert. EDIT: pcen det er snakk om er den i signaturen min;) Er det noen som vet noe eller har noen linker forslag så gjerne kom med det. Takk på forhånd å Endret 1. oktober 2008 av Timster Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Kommer det noen "rare" lyder fra maskinen eller harddisken da? Lenke til kommentar
Timster Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Kommer det noen "rare" lyder fra maskinen eller harddisken da? Har ikke hørt etter, skal gjøre det. Og som oppdatering, istad fikk jeg beskjed om at en fil var skadet under oppstarten. Restartet og det kom ikke igjen men jeg har fått enda flere bluescreens både under oppstart og vanlig. 2 av dem har jeg ikke sett før, men rakk ikke skrive ned hva de het. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Fikk enda en ny bluescreen i dag da jeg skulle spille av en film på pcen. dvs, spille av en .mkv fil fra desktop. Bluescreenen lød som følger: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA ***STOP: 0x00000050 (0xE5E579C0, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000001) Kan alle disse forskjellig bluescreenene komme av samme feil? Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Netttopp oppdatert driveren til skjermkortet??? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA This Stop message occurs when requested data is not found in memory. The system generates a fault, which normally indicates that the system looks for data in the paging file. In this circumstance, however, the missing data is identified as being located within an area of memory that cannot be paged out to disk. The system faults, but cannot find, the data and is unable to recover. Faulty hardware, a buggy system service, antivirus software, and a corrupted NTFS volume can all generate this type of error. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Følg guide. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA***STOP: 0x00000050 Dette er en typisk driver feilmeling. Følg guiden kjør windbg med analyse. Da vil du finne kilden. Endret 4. oktober 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Timster Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Følg guide.https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA***STOP: 0x00000050 Dette er en typisk driver feilmeling. Følg guiden kjør windbg med analyse. Da vil du finne kilden. Takk:) sitter å venter på en bluescreen nå, for en gangs skyld håper jeg faktisk det kommer en:P Lenke til kommentar
Timster Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Netttopp oppdatert driveren til skjermkortet??? Ikke nettop, har brukt den siden den kom og bluescreenene kom flere uker etter det:( Men de begynte å komme etter jeg satt inn 4870 Lenke til kommentar
wowbagger Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hadde nettopp en del tilfeldig bsod selv med en del av de samme symptomer og feilmeldinger som deg. Hos meg var det rammen som var feilkilden. Har du flere brikker kan du prøve å bruke bare en eller to av dem om gangen og se om det løser problemet. Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg viile oppdatert driveren til skjermkortet og funker ikke det så prøv å lån et kort fra en kompis el no sånt Lenke til kommentar
SpaceFrog Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 du sier du kan ha problemer med disken når den kjører Chkdsk automatisk etter en start gjør den ikke en full scan. det gjør du ved å høyreklikke på disken, velge egenskaper, verktøy, Checkdisk Marker begge alternativene og start på nytt. kommer det MYE feil her, ville eg byttet disk Lenke til kommentar
Timster Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 du sier du kan ha problemer med diskennår den kjører Chkdsk automatisk etter en start gjør den ikke en full scan. det gjør du ved å høyreklikke på disken, velge egenskaper, verktøy, Checkdisk Marker begge alternativene og start på nytt. kommer det MYE feil her, ville eg byttet disk Takk for tipset, skal teste det når jeg kommer hjem og skrive hvordan det går:D Lenke til kommentar
Timster Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Tar opp denne tråden da den forbanna pcen har begynt å få bluescreens igjen. Kjøpte ny disk og la inn XP på den for noen uker siden og det har funka til nå, men nå har den funnet det for godt å virke ordentlig igjen. Er IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL og MEMORY_MANAGEMENT denne gangen å. Trenger sårt hjelp nå, er helt tom for ideer, har både byttet HDD og testet rammen. Fatter ikke hva det kan være, og det kommer helt uten grunn, pcen trenger ikke være under load, de kommer selv om den bare står å viser skrivebord uten noe annet. Men alt virker som om det har startet etter jeg satt inn et Sapphire 4870, trenger hjelp så fort som mulig da jeg helst vil kunne spille igjennom Far Cry 2, som jeg har telt ned dager til lansering i mange måneder, før det blir "utdatert" Takk for alle svar som kommer:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå