kipepeo Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Bruker: malaika Utfordring: Minst 10 bilder. Ekstrautfordring blir at jeg kun bruker manuell fokus, siden kombinasjonen kamera + objektiv ikke støtter autofokus... Deltakernivå: amatør Utstyr: Nikon D40 + Nikkor 50mm 1,8 Lenke til kommentar
kipepeo Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Første gang jeg er med på oktoberfest, gleder meg til mye moro fremover! Disse søte gikk jeg forbi på vei til jobb idag tidlig.. 2. oktober: "OBS! ikke mat fiskene" Endret 3. oktober 2008 av malaika Lenke til kommentar
kipepeo Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) 4. oktober: lyng når alt annet ute dør er det deilig at det fortsatt er litt farge på balkongen 5. oktober: skygge Endret 5. oktober 2008 av malaika Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Dagens bilde likte jeg veldig godt. Enkelt, men svært fengende. Hvilken form for bildebehandling har du gjort? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Sterke farger på balkongen ja. 5. oktober likte jeg godt. Fine gjentatte kontraster mellom det hvite og blå. Her har du også unngått å brenne ut det hvite slik at plankene har struktur, og skyggemønsteret trer fint frem. Lenke til kommentar
kipepeo Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Dagens bilde likte jeg veldig godt. Enkelt, men svært fengende. Hvilken form for bildebehandling har du gjort? tusen takk for det! har egentlig gjort svært lite; croppet, invert og resizet Lenke til kommentar
kipepeo Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Endelig fikk vi litt høstsol nå i helga!!! 11. oktober: (byttet ut bilde med ny versjon) original versjon: versjon 2: Endret 18. oktober 2008 av malaika Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg synes lyset gjennom det store lønnebladet var lekkert. Kanskje det kunne beskjæres tettere rundt dette? Lenke til kommentar
Kvarten Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Enig med k.n.b her. Det var fine fargesjatteringer i det bladet. Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Støttere talerne foran! Flott lys - fint bilde! En noe tettere beskjæring kunne nok forbedret bildet ytterligere etter min smak også. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg blir ikke helt klok på det balkongbildet, jeg, men det er jo kanskje ikke dumt i seg selv. Flotte farger og kontraster som andre har sagt Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Nå blir jeg litt sau her, men jeg er enig med de ovenfor. Lenke til kommentar
kipepeo Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Tusen tusen takk for fine tilbakemeldinger :) Har prøvd meg på en tettere crop, hva syns dere om denne versjonen, er den bedre?? edit: lagt alle versjoner inn i opprinnelig post - 11. oktober Endret 18. oktober 2008 av malaika Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg tror jeg ville satset på en mellomting. LItt mer luft over løvet og fått med hele bladet nede til venstre. Tom Lenke til kommentar
kipepeo Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Ok, takk for innspill Hva med denne versjonen, kommer det seg? Edit: lagt alle versjoner inn i opprinnelig post - 11. oktober Endret 18. oktober 2008 av malaika Lenke til kommentar
kipepeo Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Dagens 14. oktober: Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Ok, takk for innspill Hva med denne versjonen, kommer det seg? Absolutt. Her får bladet den fremtredende plassen det fortjener. Fint repetitivt mønster innover i 14. oktober. Men jeg lurer litt på hvorfor de måtte skaffe seg så skrikende gule baldakiner. Endret 14. oktober 2008 av k.n.b Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Morsom den fra 14 oktober, bra rammet inn. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 14. oktober var stilig ja. Godt sett. Jeg ville kanskje tonet ned eksponeringen 1/3 stopp eller noe sånt for å unngå at gjenskinnet brenner ut noen av markisene, og kanskje økt fargemetning og kontrast litt for å få hakket mer fargesprut på murveggen, men det er jo smak og behag. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Dagens 14. oktober: Fine farger, og fin cropping av denne. Klar og ren i komposisjonen. RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå