Gå til innhold

Defekt laptop-vifte. Garanti utgått. Mine rettigheter?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer-laptop som jeg kjøpte på Elprice for litt over ett år siden og garantien gikk ut etter ett år. Vifta på denne er helt håpløs. Jeg har renset den for støv osv, men hjelper ikke. Tror det er vifta eller kjøleelementene som er defekte og bråker fælt. Tenkte å gå på Elprice med den, men siden jeg ikke har garanti, så må jeg kanskje betale for at de sender den inn til Acer og alt med service og slikt? Hva er rettighetene mine her? Jeg vil jo helst slippe å betale for frakt og service og alt sånt, for det kan jo fort bli mye penger.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit. For det jeg tenkte på var at hvis jeg sendte den inn og de sendte til service hos Acer og greier så får jeg den sammen med en regning på en god del kroner. Men da er det altså ikke slik.

Det jeg også lurer på, er om jeg kan spørre om de kan sende en vifte og eventuelt det som måtte følge med, til meg. Jeg klarer fint å montere dette selv og ser ingen grunn til å skulle levere den på service i flere uker. Så jeg sitter her uten pc jeg bruker til skole og alt mulig annet.

Lenke til kommentar

Det kan du nok glemme. Pc må inn til godkjent verksted der feilen skal "analyseres". Viser det seg at feilen ikke skyldes produktet, altså f.eks støv på vifta/kjøleribbene, en "nevenyttig" som har vært og klådd eller andre ting som gjør at ikke reklamasjonen godkjennes vil du få maskinen i retur med regning.

Lenke til kommentar
Det kan du nok glemme. Pc må inn til godkjent verksted der feilen skal "analyseres". Viser det seg at feilen ikke skyldes produktet, altså f.eks støv på vifta/kjøleribbene, en "nevenyttig" som har vært og klådd eller andre ting som gjør at ikke reklamasjonen godkjennes vil du få maskinen i retur med regning.

Det er ikke støv og det er heller ikke jeg som har klådd. Rett og slett en bedriten vifte som har tatt kvelden. Irriterende at sånne servicer skal være så vanskelige. Kan de ikke bare bestille en vifte for noen hundre kroner og gi den til meg? Kan det være så jævla vanskelig liksom.

Lenke til kommentar

"Det er ikke støv og det er heller ikke jeg som har klådd. Rett og slett en bedriten vifte som har tatt kvelden. Irriterende at sånne servicer skal være så vanskelige. Kan de ikke bare bestille en vifte for noen hundre kroner og gi den til meg? Kan det være så jævla vanskelig liksom. "

----------------------------------------------------------

Vell,det er ikke lett for bedriften å vite at du ikke har klådd. Det er mange idiot-kunder der ute,som fikser og trikser med maskinen,og hevder garanti når de ødelegger noe,så jeg kan godt forstå at hele maskinen skal inn til sjekk.

Og hvis den bare koster "noen hundre kroner",så kan du vel kjøpe den selv ? Kan det være så jævla vanskelig liksom ?

Lenke til kommentar
Det er ikke støv og det er heller ikke jeg som har klådd. Rett og slett en bedriten vifte som har tatt kvelden. Irriterende at sånne servicer skal være så vanskelige. Kan de ikke bare bestille en vifte for noen hundre kroner og gi den til meg? Kan det være så jævla vanskelig liksom.

Og om du gjør noe feil når du setter inn viften, så skal selvfølgelig butikken dekke ekstra kostnader for den servicen for også? Det var jo tross alt de som sendte deg viften og mente at du kunne sette den inn selv, ikke sant?

Lenke til kommentar
"Det er ikke støv og det er heller ikke jeg som har klådd. Rett og slett en bedriten vifte som har tatt kvelden. Irriterende at sånne servicer skal være så vanskelige. Kan de ikke bare bestille en vifte for noen hundre kroner og gi den til meg? Kan det være så jævla vanskelig liksom. "

----------------------------------------------------------

Vell,det er ikke lett for bedriften å vite at du ikke har klådd. Det er mange idiot-kunder der ute,som fikser og trikser med maskinen,og hevder garanti når de ødelegger noe,så jeg kan godt forstå at hele maskinen skal inn til sjekk.

Og hvis den bare koster "noen hundre kroner",så kan du vel kjøpe den selv ? Kan det være så jævla vanskelig liksom ?

Tror du ikke jeg har vært overalt og prøvd å få tak i ny vifte? Finnes ikke noe sted.

Lenke til kommentar

Har ikke Acer to års garanti?

Husk at i det øyeblikk du begynner å skru på laptopen, ryker reklamasjonsretten din. Tukler du med ting selv, må du også betale alle reparasjoner i fremtiden selv.. Ta kontakt med butikken du kjøpte den i og spør om de kan bestille opp vifte fra produsent, eller reklamer på produktet..

Lenke til kommentar
Evt. sjekk ut elfa.se (velg norsk.)

Har kjøpt en del vifter der til diverse elektriske apparater som vi benytter her på jobben, istedenfor å sende de til produsent for reparasjon.

Var en god del der ja, men aner jo ikke hvilken jeg skal ha.

Det står antageligvis på viften som alt sitter i pcen, men jeg tror beste løsningen er å gjøre som Osse-Mon foreslår.

Lenke til kommentar
Ja. Reklamer til forhandler, og si som sant er: Det er ikke ditt problem, så lenge viften er fri for fremmedlegemer.

Acer er stort sett greie på reklamasjoner også :)

Det er jo bare og ringe til Acer support. Så kan de ordne med ny vifte til deg hvis du ønsker og bare betale den 100 lappen selv.

Alle som selger elektroniske apparater er pliktet til og kunne levere reservedeler til produktene under hele reklamasjons tiden (5.år). Acer supporten sitter i Sverige tror jeg, men dem har flinke gutter i Oslo.

Lenke til kommentar
Ja. Reklamer til forhandler, og si som sant er: Det er ikke ditt problem, så lenge viften er fri for fremmedlegemer.

Acer er stort sett greie på reklamasjoner også :)

Det er jo bare og ringe til Acer support. Så kan de ordne med ny vifte til deg hvis du ønsker og bare betale den 100 lappen selv.

Alle som selger elektroniske apparater er pliktet til og kunne levere reservedeler til produktene under hele reklamasjons tiden (5.år). Acer supporten sitter i Sverige tror jeg, men dem har flinke gutter i Oslo.

Jeg ringte de, og dette var ikke mulig. Jeg måtte gå til butikken hvor jeg kjøpte den og reklamere der sa de. Med mindre jeg ville sende hele laptopen på service direkte til Acer, men det ville bli en liten pengesekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...