Gå til innhold

Nytt HK for OC sammen med E6400

E.C.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå fått henda mine på en Core2 E6400 som jeg gjerne vil få brukt,

men som dere ser i min signatur så sitter jeg på et AM2 hovedkort..

Så jeg trenger en anbefaling til et S775 hovedkort som klokker greit,

ellers er det liten vits med hele oppgraderingen.

(E6400 greide fint 2.8Ghz uten volt hos min venn som hadde den før)

Pris: så lite som mulig.

Har forsåvidt funnet denne på bruktmarkedet, så lurer på om det kan være noe. Den er kanskje litt dyrere enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet, men åpner som sagt for god overklokking og en upgrade / evt. crossfire i framtiden, dessuten har jeg alltid gått på det trikset med navnet :p

Går det greit å bruke det kortet uten vannkjølig forresten?

EDIT: Har funnet denne, er det noe å vurdere kanskje?

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus Maximus Formula SE er lagget for vannkjøling men funker like godt uten.(SE står for at det er feste for vannkjøling på chipset, vis jeg ikke tar helt feil.)går vel greit med crossfire men du kan ikke ha flere en 2 kort. dette er et godt valg, billig var det og.

forslag til hovedkort:

Asus P5Q-E, P45, Socket-775, DDR2, dette korte ville jeg selv gått for vis jeg skulle oppgradere. klokker bra. kommer mer en bra ut i tester. slår de fleste kort som koster over 1500! støter crossfire.

eller dette

Asus P5Q, P45, Socket-775, DDR2, dette er et litt biliger kort, men alikavel ganske bra. klokker bra.

jeg ville ikke ha kjøpt Asus P5K Premium/WIFI-AP, P35, DDR2 du får ikke så my for pengene som de andre kortene som er nemt. desuten er det en demovare(det vil si at det er bare kortet som følger med)

Og specsene er mye dåligere enn de andre kortene som er nevnt.

vis jeg skal komme med flere forslag, så må du nevne hva du trenger mer enn et kort som klokker bra og at du skal ha crossfire!

tenker du å kjøpe et kort over eller under 1000 lappen?

Endret av creaT
Lenke til kommentar

Tenkte på under 1000-lappen da.

Gikk faktisk for P5K Premium jeg da, etter at en av mine venner overbeviste meg om at jeg ikke trengte noe særlig mer. :blush:

P35 klokker jo bra nok hvis jeg skal ha kun luftkjølig og 550kr for den er ikke så gal pris tenker jeg. Har litt dårlig med penger i øyeblikket, så crossfire er kanskje ikke så aktuelt uansett (1280x1024 skjerm og det faktumet at jeg har sittet på et CF HK og likevel ikke har kjørt CF i 2 år :p )

Jeg fikk E6400 nærmest gratis og får ca. 700kr for mitt K9A og AMD 6000+, så det går nærmest opp og jeg får bedre ytelse, så kan jeg spare penger til de neste socketene fra både Intel og AMD kommer ut.

Uansett, tusen takk for innspill, setter pris på det :)

Kan si hvordan klokkingen går når jeg får hovedkortet i posten :)

Lenke til kommentar

P5K Premium er et utmerket kort du vil få glede av. Det klokker også meget bra.

Skal du kjøre cf, vil det bli litt hemmet av hastigheten på den andre pci e porten, som kun har 4x. Jeg har faktisk to hd 3870 på et slikt hovedkort, og får over 17000 marks i 06. Så det er ikke så galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...