killertomato Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Lurer på hva som er den store forskjellen på å justere exposure og brightness på et RAW bilde i ps? Kan ikke si jeg merker noe forskjell. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 - Exposure flytter hele histogrammet slik at absolutt alt blir lysere. - Brightness beholder det mørkeste og lyseste punktet og gjør resten lysere. Man skrur normalt opp exposure helt til det punktet hvor du treffer utbrente pixler, deretter justerer du brightness i bildet etter smak. Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 - Exposure flytter hele histogrammet slik at absolutt alt blir lysere.- Brightness beholder det mørkeste og lyseste punktet og gjør resten lysere. Man skrur normalt opp exposure helt til det punktet hvor du treffer utbrente pixler, deretter justerer du brightness i bildet etter smak. Så jeg bør alltid justere histogrammet helt til det lyseste punktet hvor jeg akkurat ikke brenner ut pixlene, selv om bildet blir alt for lyst, for så og justere det ned med brightness til det ser bra ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå