MrVilla Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Sitter og leser litt på nettet og kom over denne artikkelen. http://www.idg.no/computerworld/article108045.ece Det høres jo ganske utrolig ut, selv om jeg synes noe av det høres litt tull ut. Akkurat den derre WHOIS bemerkningen fikk det til å høres helt newb ut, men allikevel.....kan det være noe i det? Ser at datatilsynet stiller seg tvilende til hele historien og kommenterer den som april-spøk. http://www.idg.no/computerworld/article108146.ece Hva mener dere? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Skal ikke si at det er 100% umulig. Men i så tilfelle vil det også være 100% ulovlig. Hadde jeg fått et slik brev, så hadde jeg brukt det til å fyre opp peisen med, nå som det begynner å krype mot kalde netter. Skulle likt å høre dem forklare i en rettsal at de har brutt flere lover for å dra en stakkars mann i gaten for retten. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Dette er jo bare idiotisk. Skal finne ut hvem du er ved hjelp av who-is søk... LOL Lenke til kommentar
GSM Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) OMFG! de vet jeg bor i Bergen <a href="http://whatismyipaddress.com/" target="_blank">http://whatismyipaddress.com/</a> Dette er sprøyt... Ser bare ut som en simpel kml til google earth (bildene i artikkelen)... "Nexicon, Inc., formerly Cyco.net, Inc. ("Nexicon" or the "Company"), is the successor corporation to AVE, Inc. The Company was an e-commerce business until July 2003 when it sold the assets of its cigarette e-tail business. This decision was made after several states filed civil lawsuits against the New Mexico subsidiary involved in the sale of cigarettes over the Internet. The Company's management felt that although the Company had a meritorious defense it would be much too costly to defend its position in court. The Company chose to pursue other business opportunities and on November 19, 2003, Nexicon purchased all of the outstanding common stock of Orion Security Services, Inc., a Wisconsin corporation ("OSSI"), in a stock-for-stock purchase." Endret 1. oktober 2008 av GSM Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Og vi vet hvor Tommy bor! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Dette er nærmest sosial hacking, omtrent like ærefullt som å lure seg inn i testamentet til senile gamlinger. Garantert ikke lov heller. Sett bort ifra alle personvern-problemene kunne jeg sett for meg at noe sånt kunne funket hvis man fikk en blank faktura i posten hvor det sto at "hei, vi ser du har lastet ned noen av filmene våre. Hvis du hadde glede av dem hadde det vært fint om du kunne avsett noen kroner, mvh bransjen". Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Skal ikke si at det er 100% umulig. Men i så tilfelle vil det også være 100% ulovlig.Hadde jeg fått et slik brev, så hadde jeg brukt det til å fyre opp peisen med, nå som det begynner å krype mot kalde netter. Skulle likt å høre dem forklare i en rettsal at de har brutt flere lover for å dra en stakkars mann i gaten for retten. Nå har du jo brutt loven dersom du laster ned opphavsrettslig materiale, så hvem som er verst er vel ikke godt å si. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Kanskje han bruker boksen sin for å hacke seg inn på ISPens nettverk for så å hente ned kundedatabasen og DHCP-leasefila. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Nå har du jo brutt loven dersom du laster ned opphavsrettslig materiale, så hvem som er verst er vel ikke godt å si. det blir ikke mer lovlig å spionere på denne måten selv om de leter etter ulovligheter. Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Nå har du jo brutt loven dersom du laster ned opphavsrettslig materiale, så hvem som er verst er vel ikke godt å si. det blir ikke mer lovlig å spionere på denne måten selv om de leter etter ulovligheter. Jeg blir litt fascinert over at lovbrytere er indignerte over at andre bryter loven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå