Lugia Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei. Har fått bronkitt, og startet derfor på en antibiotikakur i går med Penicillin. I går kveld etter mine to siste piller for dagen opplevde jeg en plutselig kvalme. Øyeblikkelig trodde jeg dette hadde sammenheng med mye snussaft som jeg hadde svelget, men jeg har da aldri opplevd det før! Kvalmen ble etterfulgt av tre runder med oppkast. Lurte bare på om noen andre har opplevd noen bivirkninger ved bruk av antibiotiske medisiner og om jeg burde snakke med en lege om hvorvidt penicillin er rett medisin for meg? Gambler Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Her er kvalme og diare omtalt som bivikrninger ved antibiotika. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320800 Ellers pleier det vel å følge en liten lapp med medisinen som sier hva du kan forvente. Men koster jo lite å ringe legen og spørre hva han synes, det hadde jeg gjort, man får vel ikke helt samme effekten av nye tabeletter dersom man kaster dem opp med en gang man har spist de. Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Takker for den! Har noen andre her erfaring med antibiotika, eventuelt opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Takker for den! Har noen andre her erfaring med antibiotika, eventuelt opplevd noe lignende? Intestinale plager er en bivirkning fra i stort sett alle medisiner som tas oralt. Når det kommer til antibiotika er diare og kvalme sjelden uvanlig, det meste går å rette opp med probiotisk mat, dvs yougurt, biola, osv. Dersom man er overfølsom for antibiotika gir det ofte hudreaksjoner som utslett og kløe. Man kan da bytte antibiotika og fremdeles nå samme mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå