Gå til innhold

Hei! Skal Kjøp ny pc vet ikke helt hvilken AMD Eller Intel P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet faktisk ikke helt hva jeg skal anbefale :)

Men jeg ville nesten ha valgt hovedkortet først og så CPU og så fått tak i en stillegående kjøler eventuelt silent twin for AMD og Boxed er kanskje like greit på p4.

Men siden det ikke virker som om du skal overklokke trenger du egentlig ikke legge så stor vekt på det. På hovedkortet kan du sørge for å få med firewire/raid/s-ata/dual LAN/Lan/1000mbit/lyd/vga... alt etter hva du trenger og vil ha.

Selv sitter jeg med to maskiner foran meg nå, en P4 2.66GHz m/ MSI i845PE og en XP2200+ m/ nForce2 :)

Begge er stillegående. :woot:

Lenke til kommentar

AMD har mye bedre hastighet men utvikler litt mer varme(hvis man regner i Celsius og ikke i W/h) Du får bittelitt mer for pengene hos AMD. Intel har jo nå satt prisene ned kraftig etter at nyheten om at de utvikler en ny CPU..

Lenke til kommentar
Hva er best? prisen teller ikke.

Da ville jeg kjøpt en P4 3.06 med HyperThreading, eller ventet på de nye med 800 mhz FSB.

Xp 3000+ har knust P4 3.06 i flere apilikasjoner da. Eneste P4'en har igjen er egentlig programmene som har støtte for SSE2...

Hvis jeg skulle kjøpt meg PC i dag, ville jeg gått for AMD Athlon XP med Barton-kjerne. Den har vist seg å være en meget bra CPU. Du vil nok antageligvis få mest for pengene ved kjøp av en 2500+, er forøvrig på tilbud hos komplett denne uken for 1,5k. Du kan kjøpe raskere alt etter hvor mye penger du vil bruke.

Intel er bra, meget bra det og men du får nok ikke samme ytelsen for pengene som med AMD. Hvis du har planer om å spille er igjen AMD det beste valget pga innebygd støtte for 3DNow!

Lenke til kommentar
Skal kjøp meg ny pc men jeg veit ikke hvilken modell AMD eller Pentium 4

Ka som e best egentlig? Skal bruk pc til spill å sånt...Hva er best? prisen teller ikke.

Ser ikke helt vitsen med og bruke mange tusen extra på "High end" CPU

når utviklingen skjer så fort som den gjør i fag.

Tipper AMD XP 3000+ snart synker i pris :wink: . Sjekk AMD 2500+ og heller bruk mer penger på hovedkortgrafillRAM så kan du oppgradere CPU'en oftere. (Spilling krever jo gode grafikkort)

Det svakeste leddet i PC'en kan senke ytelsen betraktelig!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Både AMD og Intel har god ytelse. Personlig ville jeg valgt Intel på grunn av bedre stabilitet og mindre varmeutvikling. Går du for Intel, så gå også for et hovedkort med Intel-chipset, 7205 er det klart beste for single-CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...