BigScaryNi**a Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Skal kjøp meg ny pc men jeg veit ikke hvilken modell AMD eller Pentium 4 Ka som e best egentlig? Skal bruk pc til spill å sånt...Hva er best? prisen teller ikke. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Sjekk hovedkort & prosessor kategorien - der er et hav av disse diskusjonene... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Du burde kjøpe det du har penger til av AMD eller P4 Lenke til kommentar
førstegangsbygger Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 here we go again... Lenke til kommentar
DarkouZ Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Vet faktisk ikke helt hva jeg skal anbefale Men jeg ville nesten ha valgt hovedkortet først og så CPU og så fått tak i en stillegående kjøler eventuelt silent twin for AMD og Boxed er kanskje like greit på p4. Men siden det ikke virker som om du skal overklokke trenger du egentlig ikke legge så stor vekt på det. På hovedkortet kan du sørge for å få med firewire/raid/s-ata/dual LAN/Lan/1000mbit/lyd/vga... alt etter hva du trenger og vil ha. Selv sitter jeg med to maskiner foran meg nå, en P4 2.66GHz m/ MSI i845PE og en XP2200+ m/ nForce2 Begge er stillegående. Lenke til kommentar
oc88 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 AMD har mye bedre hastighet men utvikler litt mer varme(hvis man regner i Celsius og ikke i W/h) Du får bittelitt mer for pengene hos AMD. Intel har jo nå satt prisene ned kraftig etter at nyheten om at de utvikler en ny CPU.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hva er best? prisen teller ikke. Da ville jeg kjøpt en P4 3.06 med HyperThreading, eller ventet på de nye med 800 mhz FSB. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hva er best? prisen teller ikke. Da ville jeg kjøpt en P4 3.06 med HyperThreading, eller ventet på de nye med 800 mhz FSB. Xp 3000+ har knust P4 3.06 i flere apilikasjoner da. Eneste P4'en har igjen er egentlig programmene som har støtte for SSE2... Hvis jeg skulle kjøpt meg PC i dag, ville jeg gått for AMD Athlon XP med Barton-kjerne. Den har vist seg å være en meget bra CPU. Du vil nok antageligvis få mest for pengene ved kjøp av en 2500+, er forøvrig på tilbud hos komplett denne uken for 1,5k. Du kan kjøpe raskere alt etter hvor mye penger du vil bruke. Intel er bra, meget bra det og men du får nok ikke samme ytelsen for pengene som med AMD. Hvis du har planer om å spille er igjen AMD det beste valget pga innebygd støtte for 3DNow! Lenke til kommentar
corcky Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 jesus... Det er vel dagens 5? Lenke til kommentar
oc88 Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Skal kjøp meg ny pc men jeg veit ikke hvilken modell AMD eller Pentium 4Ka som e best egentlig? Skal bruk pc til spill å sånt...Hva er best? prisen teller ikke. Ser ikke helt vitsen med og bruke mange tusen extra på "High end" CPU når utviklingen skjer så fort som den gjør i fag. Tipper AMD XP 3000+ snart synker i pris :wink: . Sjekk AMD 2500+ og heller bruk mer penger på hovedkortgrafillRAM så kan du oppgradere CPU'en oftere. (Spilling krever jo gode grafikkort) Det svakeste leddet i PC'en kan senke ytelsen betraktelig! Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Bedre Advanced Micro Devices --> AMD fordi BILLIG og god CPU :wink: men intel bedre enn AMD ja :x Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 finn det Hovedkortet som passer til deg, så velger du CPU etter hva socket hovedkortet har! :smile: Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 A http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=116655&name= min er "Advanced Micro Devices" --> AMD Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=116655&name= er bra? :-? :-? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 hva du prøver å fortelle oss? Lenke til kommentar
Motig Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Både AMD og Intel har god ytelse. Personlig ville jeg valgt Intel på grunn av bedre stabilitet og mindre varmeutvikling. Går du for Intel, så gå også for et hovedkort med Intel-chipset, 7205 er det klart beste for single-CPU. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 ser ikke noe grunn for å ikke gå for et AMD system med Nforce2 HK, ikke noe mer ustabilt enn et p4 system. (tror HK med VIA chip har begynnt å komme seg og) Lenke til kommentar
Motig Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Vel jeg tror ikke det ville vært like stabilt, men blir vel mye synsing her, vanskelig å bevise. Nforce2 støtter jo ikke ECC da. Det er jo et argument Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 AMD er like stabilt som Intel, bare man [k]kan[/k] litt om pc. btw. hvem bruker vel ECC RAM hjemme,..... Lenke til kommentar
Motig Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 btw. hvem bruker vel ECC RAM hjemme,..... Jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå