Coa Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 For å sammenligne med alkoholpolitikken vår idag, vanskeligere tilgang gir mindre bruk. Da hjelper det ikke med lovlige vegger men heller å gjøre det vanskeligere å få tak i malingen. Taggere kommer til å tagge selv om det blir innført en slik lisens som du snakker om. Hvis det blir innført en lisens for å kjøpe kommer taggerne til å begynne å stjele. Tidligere var det vanlige i miljøet å stjele spraybokser, forsatt folk som gjør det i dag, og det kommer til å bli mer pga en slik ordning. Til samenligning med alkohol, kommer fortsatt alkoholikere til å klare å skaffe alkohol selv om det blir innført en lisens som skal hindre at alkoholikere drikker. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hvorfor skal kategoriene "graffiti" og "hærverk" gjensidig utelukke hverandre? Kan man ikke synes det er begge deler? Jeg synes noe graffiti er tøft, men ikke faen om noen skal få komme og spraye ned veggen min uten at jeg blir spurt. Og hvor kommer det fra at bare man kan kalle noe "kultur" er det liksom legitimt? Alt er kultur. Blomstermønsteret på dasspapiret ditt er kultur, men TP-ing er fremdeles en pøbelstrek. Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Jeg er klar over at spraymaling brukes til annet enn tagging, slik at de som gjør det kan få lisens. Hvordan lisensen skal utarbeides vet jeg ikke men uansett så er det uholdbart at 90% av all spraymaling jeg ser ute idag er tagging. For å sammenligne med alkoholpolitikken vår idag, vanskeligere tilgang gir mindre bruk. Da hjelper det ikke med lovlige vegger men heller å gjøre det vanskeligere å få tak i malingen. jobber du med detter her og driver med det selv kansje ? Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Det er uansett vanskelig å få til en slik lisens: Hvem som helst kan vel si de trenger spraymalingen til ett eller annet hobbyprosjekt eller noe eller som nevnt over kommer nok flere til å stjele spraymalingen.... Edit: Skriveleif Endret 2. november 2008 av Birthe Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Grafifiti er kunst, men tagging er ikke kunst. Det kan godt være graffiti i tunneler og på murer rundt omkring, bare det er pent. Er det ikke slik i Norge per i dag at man kan søke om å spraye graffiti noen steder? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Det blir for åpenbart. Det beste er å få ansatt en kvinnelig kultursjef rundt overgangsalderen, og bestikke en liten snørrunge til å tagge navnet på kommunehuset og bli ferska slik at graffiti kommer på dagsordenen. Da er det meste gjort. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Grafifiti er kunst, men tagging er ikke kunst. Det kan godt være graffiti i tunneler og på murer rundt omkring, bare det er pent. Jeg er enig. Hvis du vil ha pen tagging/graffiti er den eneste måten å få lovlige vegger, da får kidsa øvd før de går rund å tagger. Lenke til kommentar
timetohate Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 ingenting er diggere enn graffiti og tagging... skjønner ikke hva folk har imot tagging, det er bare en haug med signaturer overalt, graffiti er jo mer fargerikt og mange foretrekker det, men man må jo også tenke på at det tar lang tid å lage en piece og i tillegg så er det shiitgøy å bombe en t-bane hvis ingen er i vognen, man får et kikk og det r helt ubeskrivelig DIGG! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Bare meg som synes det finnes mange kule tags? Men det er grafitti som fenger meg da Er så utrolig mye fett! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Grafitti som kunstform syns eg er stilig. Det har litt historie bak seg, og har vært litt opprørsrelatert verker det som. Eg er framleis imot at ungdommen skriv ymse banneord dei tror ingen andre kan (type fitte og pule og ståpikk - dei har me jo aldri høyrt før). Men som kunst, dei som verkeleg kan det, er det utruleg stilig. Kudos til dei som kan det. Dei andre kan berre gå hjem å skrive så mykje fitte dei vil på eit kvitt ark. Redigert: Eg skreiv pule med to l'er. Endret 31. desember 2008 av steffenz Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Bare meg som synes det finnes mange kule tags? Men det er grafitti som fenger meg da Er så utrolig mye fett! Ja det er bare deg. Synes taggere skulle holde flere konkuranser av typen å tagge høyest opp i mastene til kjøreledningen til jernbanen Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Må si meg enig i at Banksy er konge. Det er rett og slett kunst, det er aldeles umulig å komme og påstå noe annet når man ser det han(/hun?) gjør. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Det der er ikke noe annet en en hvilken som helst annen signatur eller tag om du vil, og nei jeg vil ikke ha den på hverken husveggen min eller butikken der jeg handler. Men om du synes den er så kul få Bansky til å tagge ned huset ditt. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Men du nekter ikke for at det er kunst allikevel? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jo det gjør jeg. Om det der er kunst så er signaturen min som jeg benyttert for å signere papirer med også kunst, noe det definitivt ikke er. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Trykket du videre inn og kikket på outdoors eller kikket du bare på forsidesignaturen (som var link videre)? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg tittet på taggen det var linket til. Bildene inni derimot er kunst, det er jeg enig i men selve taggen er det ikke. Men uansett så passer ikke denne kunsten på T-banevogner opptil 2,50 over bakken. Endret 10. januar 2009 av perpyro Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 begynner folk å definere kunst og nå da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå