Gå til innhold

Graffiti er kunst og kultur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Graff er uten tvil både kunst, kultur, og jævlig fett. Det er klart det ikke er noe kult når noen skriver "kukk" 70 ganger på en husvegg med sprittusj, men så har det heller lite med graffiti å gjøre.

 

Nå skal det sies at jeg er litt skeptisk til en tråd hvor man skal avsløre navnet sitt og hvor man er aktiv...

 

så isteden kan jeg by på en piece jeg digger.

 

120531_1.jpg

Lenke til kommentar

Tagging og graffiti er vel strengt tatt det samme, begge deler omhandler maling som blir sprayet opp en vegg. I begge tilfeller sprayer man opp et navn, og i begge tilfeller er det ulovelig (så lenge det ikke er på en lovelig vegg).

 

Syns både tagging og graffiti er fett. Men syns at de aller fleste toysa burde øve seg mer før de sprayer i offentlighet...

Lenke til kommentar
Tagging og graffiti er vel strengt tatt det samme, begge deler omhandler maling som blir sprayet opp en vegg. I begge tilfeller sprayer man opp et navn, og i begge tilfeller er det ulovelig (så lenge det ikke er på en lovelig vegg).

 

Syns både tagging og graffiti er fett. Men syns at de aller fleste toysa burde øve seg mer før de sprayer i offentlighet...

 

er helt enig i det du sier (y) men det jeg synes er disrespect er når folk skriver på biler og hus . og skriver tiss og faen .

det er som har gitt graffiti dårlig rykte :(

Lenke til kommentar

Når 90% av all grafittibruk er tagging burde vi finne på noe som kan være med på å redusere problemet. Dette går ut over alle, selv folk som kan sies å være meget flink kunstnere blir uglesett av majoriteten.

 

Så om andre har andre forslag til hvordan man kan forsøke å gjøre noe med taggingen så ønsker jeg å høre om det.

Lenke til kommentar
Når 90% av all grafittibruk er tagging burde vi finne på noe som kan være med på å redusere problemet. Dette går ut over alle, selv folk som kan sies å være meget flink kunstnere blir uglesett av majoriteten.

 

Så om andre har andre forslag til hvordan man kan forsøke å gjøre noe med taggingen så ønsker jeg å høre om det.

 

Du kan jo sette opp fler lovlige vegger...

 

Hvis det blir slik at man må ha lisens for å kjøpe spraybokser, kommer det bare til å føre til at taggerne stjeler malingen sin.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at spraymaling brukes til annet enn tagging, slik at de som gjør det kan få lisens. Hvordan lisensen skal utarbeides vet jeg ikke men uansett så er det uholdbart at 90% av all spraymaling jeg ser ute idag er tagging.

 

For å sammenligne med alkoholpolitikken vår idag, vanskeligere tilgang gir mindre bruk. Da hjelper det ikke med lovlige vegger men heller å gjøre det vanskeligere å få tak i malingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...