Deluxus Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Ja vis du spør meg så er dette en kultur har lett rundt og sitt men har ikke funnet en graffiti topic. Denne tråden diskuterer vi alt innen graffiti. Endret 3. oktober 2008 av Deluxus Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg er av det motsatte mening, tagging er forsøpling av utearealer. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 det er forskjell på tagging og grafitti da. tagging: grafitti: tagging er herverk, grafitti kan være pent og "nyttig", det er min mening ihvertfall... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Graff er uten tvil både kunst, kultur, og jævlig fett. Det er klart det ikke er noe kult når noen skriver "kukk" 70 ganger på en husvegg med sprittusj, men så har det heller lite med graffiti å gjøre. Nå skal det sies at jeg er litt skeptisk til en tråd hvor man skal avsløre navnet sitt og hvor man er aktiv... så isteden kan jeg by på en piece jeg digger. Lenke til kommentar
Benor Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Folk som bevist lager grafitti er kunstnere på lik linje med malere, tegnere og andre kunstnere! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Banksy må nevnes her føler jeg. http://www.newyorker.com/online/2007/05/14...w_070514_banksy Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Ja det handler jo nå av og til om og spre navnet sitt rundt også i graffiti Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Ingen som har posta denne enda? Langt bilde, så må linke. Noe av det beste jeg har sett. Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Syns det er selvsagt at grafitti er kust jeg... Kunne ikke vært mer enig, men tagging over alt går meg til tider på nervene, ser virkelig ikke meningen Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Ingen som har posta denne enda? Langt bilde, så må linke. Noe av det beste jeg har sett. oi han må jo hat brukt ein heil palle på det der er det banksi? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Tagging og graffiti er vel strengt tatt det samme, begge deler omhandler maling som blir sprayet opp en vegg. I begge tilfeller sprayer man opp et navn, og i begge tilfeller er det ulovelig (så lenge det ikke er på en lovelig vegg). Syns både tagging og graffiti er fett. Men syns at de aller fleste toysa burde øve seg mer før de sprayer i offentlighet... Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Tagging og graffiti er vel strengt tatt det samme, begge deler omhandler maling som blir sprayet opp en vegg. I begge tilfeller sprayer man opp et navn, og i begge tilfeller er det ulovelig (så lenge det ikke er på en lovelig vegg). Syns både tagging og graffiti er fett. Men syns at de aller fleste toysa burde øve seg mer før de sprayer i offentlighet... er helt enig i det du sier (y) men det jeg synes er disrespect er når folk skriver på biler og hus . og skriver tiss og faen . det er som har gitt graffiti dårlig rykte Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Noen som er for ett forbud mot spraybokser? Slik at de kun kan selges gjennom lisens. Lenke til kommentar
Deluxus Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Noen som er for ett forbud mot spraybokser?Slik at de kun kan selges gjennom lisens. om du kødder ?! jeg er isåfal ikke får en lisens jeg er imot Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Når 90% av all grafittibruk er tagging burde vi finne på noe som kan være med på å redusere problemet. Dette går ut over alle, selv folk som kan sies å være meget flink kunstnere blir uglesett av majoriteten. Så om andre har andre forslag til hvordan man kan forsøke å gjøre noe med taggingen så ønsker jeg å høre om det. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Noen som er for ett forbud mot spraybokser?Slik at de kun kan selges gjennom lisens. Mot. Spraymaling er nyttig til mange hobbyprosjekter. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Noen som er for ett forbud mot spraybokser?Slik at de kun kan selges gjennom lisens. Mange som bruker spraymalinger til mye annet en tagging. Og hvordan skal du få lisens på å kjøpe det? 18 års grense? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Når 90% av all grafittibruk er tagging burde vi finne på noe som kan være med på å redusere problemet. Dette går ut over alle, selv folk som kan sies å være meget flink kunstnere blir uglesett av majoriteten. Så om andre har andre forslag til hvordan man kan forsøke å gjøre noe med taggingen så ønsker jeg å høre om det. Du kan jo sette opp fler lovlige vegger... Hvis det blir slik at man må ha lisens for å kjøpe spraybokser, kommer det bare til å føre til at taggerne stjeler malingen sin. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er klar over at spraymaling brukes til annet enn tagging, slik at de som gjør det kan få lisens. Hvordan lisensen skal utarbeides vet jeg ikke men uansett så er det uholdbart at 90% av all spraymaling jeg ser ute idag er tagging. For å sammenligne med alkoholpolitikken vår idag, vanskeligere tilgang gir mindre bruk. Da hjelper det ikke med lovlige vegger men heller å gjøre det vanskeligere å få tak i malingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå