demilio Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Noen som vet av noe javascript eller ajax for progressbar for å laste en video/flash.. ønsker ikke en laget i flash noen som vet av noe smart her? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 De fleste nettlesere har allerede en progressbar ved nedlastninger. Dersom du skal vise filmen i nettleseren, på siden din, så har også de fleste filmavspillere det. Mer spesifikt, hva er det du egentlig vil? Lenke til kommentar
demilio Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 De fleste nettlesere har allerede en progressbar ved nedlastninger. Dersom du skal vise filmen i nettleseren, på siden din, så har også de fleste filmavspillere det. Mer spesifikt, hva er det du egentlig vil? mer spesifikt vil jeg vise filmen i flash, bare det at jeg ønsker og ha en prograssbar som viser % på hvor mye som er lastet av filmen.. og kanskje det står med tekst. "Vennligst vent litt. Filmen laster og ern nå 67%". Dette kan sikekrt lages i flash, men finnes det et javascript jquire (eller hva det heter) som har en funksjon som viser dette? Om jeg hadde inkludert en asp/php-fil, så hadde denne filen brukt lang tid på å laste pga en flash som ligger i filen. Kan man ikke da ha en prograssbar som viser hvor langt siden er kommet? helt lik den som ligger nederst i browseren, bare at den ikke er sp gjemt bort og kanskje fremhever beskjeden om at folk må venter pga filmen laster Noen forslag? Lenke til kommentar
___ Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Flash-innhold er jo veldig spesielt, siden browseren ikke har noe forhold til det. Når du embedder Flash-innhold i HTML, så forteller du jo bare browseren at den skal åpne et eksternt program. Attributtene i <object/>-elementet er da for det meste parametre som sendes til dette eksterne programmet, som så tar over kontrollen (men viser output i browseren). Så vidt meg bekjent kan ikke en Flash-animasjon/-film vite noe om HTML-dokumentet den ble spawnet fra, ei heller kan ikke et JavaScript kjørt fra en side som spawner en Flash-animasjon/-film vite noe om animasjonen/filmen. Skyt meg hvis jeg ikke har rett Werner Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Mener bestemt at det er mulig å kommunisere med Flash via Javascript. Uten å ha peiling på Flash regner jeg med at det krever noe ActionScript programmering i Flash. Går man for den løsningen kan man like gjerne lage fremdriftsindikatoren i Flash.. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Tror ikke du kan ha en direkte progress bar, men du kan lese filstørrelsene og ha en trigger som endrer seg når filen er ferdiglastet. På den måten kan du ha et sånn spinnende hjul mens filen lastes og en oversikt over hvor mye som skal lastes (ikke hvor mye som er lastet, bare hva som skal lastes) eller noe liknende. XMLHttpRequest og et serversidespråk er triksene her. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Mener bestemt at det er mulig å kommunisere med Flash via Javascript. Uten å ha peiling på Flash regner jeg med at det krever noe ActionScript programmering i Flash. Går man for den løsningen kan man like gjerne lage fremdriftsindikatoren i Flash.. Støtter meg bak dette innlegget, det er mulig for Javascript å lese output av noe slag fra Flash, men ikke spør meg hvordan. Du finner sikkert flust av fremgangsmåter på internett. Så er det bare å få Flash-filen til å fortelle javascript hvor mye som gjenstår av nedlastingen, så kan du lage en fin, animert progresjonsboks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå