Gå til innhold

Oktoberfest08 - Miamaria - 60mm f/2.8 Macro


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke beskyldes for å legge ut perfekte bilder i hvert fall.

Det er det vel ingen andre som kan beskyldes for heller vil jeg tro, men med dagens bilde nærmer du deg.

 

Dette bildet har også litt "snever" fokus, men det var nå dette jeg likte fargene best på. Det ble så stilig med rimet på bladet, mot den mørke fargen, syntes jeg.

Her oppsummerer du egentlig mye av det som er å si. Rimet på de dypfiolette bladene var rett og slett delikat. Noe særlig bedre bakgrunn tror jeg heller ikke du finner. Toppkarakter på denne fra meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
"Farger i en kompost"

Fint bilde på resirkuleringen i naturen...fine høstfarger, kunne kanskje fokusert litt mer på det som skal være fokuset..

RandiA

Helt enig; vet ikke om det brukt stativ, for i såfall hadde det vært en god ide å blende ned til f/8 eller f/11. Hvis det er handholt, så hadde vel f/5.6, ISO 400, og -2/3 EV kunnet virke; så kunne man justert opp eksponeringen igjen i bildebehandlingsporgrammet.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg liker også bildet av sukkerert-blomsten godt. For eget bruk ville jeg kuttet det til høydebilde, men jeg tenkte som så at nå skulle jeg bruke det som det var, for en gangs skyld. ;) Jeg synes på en måte at det ga litt ekstra til bildet at det ble så mye av det blå i himmelen med.

 

Kompostbildet hadde kanskje blitt bedre om det var mer som var i fokus ja, men fokuset er der jeg ville ha det, blomsten i midten. Aller helst skulle jeg tatt det fra en litt annen vinkel slik at jeg kunne hatt alt litt "tettere", men fikk verken prøvd det eller justering på blenderen, når det begynner å regne er det bare å løpe inn. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...