FalcoN200285 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Heisann! jeg driver å tukler med å sette opp ftp server for min clan på min nas disk,jeg skriver ftp//192.168.0.99 så kommer jeg fint inn men hva må de andre i clanen skrive for å koble seg på ftp servern ? jeg prøvde ip addressen min men det funka ikke ( ftp//ipaddressa mi ) håper på svar Endret 1. oktober 2008 av geromino Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Du må åpne porter for server-ip i routeren. Port 20-21 og eventuelt noen andre porter om du skal ha aktiv FTP. Passiv FTP bruker port 21 og det er minimumskonfig. for å bruke en server. I tillegg er det enkelte modemroutere som ikke lar deg sette opp port 21 uten at du disabler FTP i selve routermodemet. Dette gjelder hvertfall NGT og noen til. Når du har fått til serveren så kan du registrere et fast navn gratis på dyndns.org eller no-ip.com. Endret 3. oktober 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå