MPC Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hei, vi har hatt canal digital no i ca 3-4 uker, og fått testa da alle kanalane gratis i nokre veker, men i dag så fikk vi: Conax Conditional Access på nesten alle kanalene untatt 5-6 som er ikkje i pakken vår (Family) og eg lurar på om det er feil med canal digital fordi TV2, NRK 1,2,3 og alle dei nordiske kanalene pluss discovery og history channel og mange meir som vi har i pakken vår får: Conax Conditional Access. Skjer det noko oppdateringer som er skylda til dette så eg trenger berre å vente til det blir fiksa? eller er dette eit alvorlig problem med parabolen eller noko slikt så eg må tilkalle hjelp? Eller er det berre at Canal digital prøver å stenge av alle kanalene som vi ikkje skal ha og pga det så blir nesten alle stengt av mens dei gjer det? Endret 1. oktober 2008 av MPC Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei, vi har hatt canal digital no i ca 3-4 uker, og fått testa da alle kanalane gratis i nokre veker, men i dag så fikk vi: Conax Conditional Access på nesten alle kanalene untatt 5-6 som er ikkje i pakken vår (Family) og eg lurar på om det er feil med canal digital fordi TV2, NRK 1,2,3 og alle dei nordiske kanalene pluss discovery og history channel og mange meir som vi har i pakken vår får: Conax Conditional Access. Skjer det noko oppdateringer som er skylda til dette så eg trenger berre å vente til det blir fiksa? eller er dette eit alvorlig problem med parabolen eller noko slikt så eg må tilkalle hjelp? Eller er det berre at Canal digital prøver å stenge av alle kanalene som vi ikkje skal ha og pga det så blir nesten alle stengt av mens dei gjer det? Når du tegner abbonement så får du alle kanaler i 18 dager. Årsaken er at ingen skal få sort skjerm i påvente av at den signerte kontrakten registreres og kortet oppdateres (det kan jo ta noen dager). Dersom du har mistet NRK, TV2 osv. er trolig noe feil. Hvilken mottager/dekoder type bruker du ? Lenke til kommentar
brumlebass1 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hei, MPC! Hvilken mottaker har du? Er det CDC 5050, CDC-7000ST eller er det en av HD-mottakerne? Ut fra feilmeldingen du får, tror jeg det dreier seg om enten CDC 5050 eller CDC-7000ST. Hvis det er CDC 5050 eller 7000, trykk meny > Conditional Access > Conax > Abonnementstatus >OK. Du får nå ei liste opp som du kan bla i med pil opp/pil ned. Først står Canal+, Nordic1, Nordic2, Nordic3, TSS, Nordic4, Nordic5 og ev. HD. På alle disse punktene vil du se 2 linjer med til og fra-datoer og 8 tall/bokstaver. Da du satt kortet i første gangen ble alle disse punktene (ev. unntatt HD) aktivisert med fra-dato den datoen som du satte kortet inn første gangen, og til-dato 18 dagere seinere. På noen av punktene står det 01.01.1990 ~ 01.01.1990, på noen andre står det 01.09.2008 ~ 30.09.2008. I dag er det 1. oktober, og kortet skal oppdatere seg for ny måned for de seksjonene på kortet som gir deg familiepakka. Hos meg skjer som regel ikke denne oppdateringen før den andre dagen i måneden. De øvrige seksjonene (f.eks. Canal+ og TSS) vil det ikke skje noen endring. Hos meg (jeg har Entertain-abonnement) er det Canal+, Nordic1, Nordic3, Nordic4, Nordic5 og HD som oppdaterer seg. Hos deg skal sannsynligvis ikke Canal+ endre seg, kanskje fler... Alle nye CD-kort aktiveres som nevnt når kortet settes i mottakeren første gangen. Dersom forhandler ikke har sendt inn kontrakten til Canal Digital (eller CD ikke har fått registrert den ennå), vil du få svart skjerm når 18-dagersperioden er over. Sett mottakeren på TV Norge og la den stå der et par timer. Dersom du fortsatt ikke får bilde på kanalene du skal ha, finn fram kontrakten og ring Canal Digital på tlf 06090. Dersom du skulle være i tvil om du har godt nok signal kan du finne ut av det i menyen. Sjekk bruksanvisningen. Lykke til, og gi oss tilbakemelding om åssen det går! Edit: Ser at Bobben1 kom meg i forkjøpet! Sånn går det når en skal være grundig og må springe til & fra! Mvh Brumlebass Endret 1. oktober 2008 av brumlebass1 Lenke til kommentar
MPC Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei, om alt skal være svart skjerm, korfor har eg då fortsatt nokre canaler som BBC World News, Gospel Channel og Lifestyle og nokre få andre? Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hei, om alt skal være svart skjerm, korfor har eg då fortsatt nokre canaler som BBC World News, Gospel Channel og Lifestyle og nokre få andre? Det er fordi du får kanalene uten abbonement. Felles for kanalene du nevner er at kanalene er ikke kryptert og krever derfor ikke noe martkort ( CDC-5050 vil fungere fint med disse kanalene selv om kortet ikke er satt inn). Sannsynligvis er ikke kortet ditt registrert og oppdatert. Antar at du har brukt smartkortet som ble levert sammen med CDC-5050 ? Sjekk at kortet er satt riktig inn, dvs. at du får fram kortmenyene slik brumlebass har forklart. Dersom du får fram kortmenyene så kan du forsøke å ta strømmen på CDC-5050 , slå den på igjen og så la den stå på NRK1 kanalnummer 1 i ca. 30 minutter. Fungerer det fortsatt ikke så bør du kontakte CD kundeservice. Endret 1. oktober 2008 av Bobben1 Lenke til kommentar
MPC Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Ok, skal sjekke det. Skal kontakte dei som installerte det for meg om det er ikkje klart til i morgon. (NO FÅR EG IKKJE SJÅ LIVERPOOL KAMPEN!! AHH) xD Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Eg ville vel ganske raskt teke ein telefon til kundesørvis (ha abonnementsnummeret klart før du ringer), forklart problemet og spurt dei om abonnement nummer <abonnementsnummeret ditt> er aktivert osv. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Kanskje grunnen til problemene ? : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=528149 Lenke til kommentar
MPC Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 bur ikkje i Oslo xD Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Kanskje grunnen til problemene ? : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=528149 Dette var Canal Digtial kabeltv. MPC har parabol boks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå