Kipperburger Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en norsk PS3 60GB via qxl.no og har egentlig nettopp såtte meg inn i PS3 og det omkring. Har streifet rundt omkring, både på forumet og nettet, men har ikke funnet noe omkring spill som eksklusivt bare er slippet ut i USA/Japan. Regner ikke med spill som foventes å utgis i Europa, men ennå har kommet ut. Fant en liste over PS3-spill på wikipedia.com, men den var altfor uoversiktelig og sa meg ingenting om hvorvidt spillene var verdt å kjøpe. Finnes det PS3-spill som bare er sluppet ut i USA/Japan (evt. en oversikt)? Eller evt samme spill, men med noterbare forskjeller? Om tilfelle, er det noen spill som dere kan anbefale meg? Det kan være jeg ikke finner noe om det fordi det ikke er noe særlig utbredt marked omkring kontinental utgivelse av PS3-spill eller at de ikke er noen gode spill blant de. Håper dette ikke er spurt om på forhånd, kunne ikke finne noe om akkurat dette. På forhånd takk for svar. Mvh. Steffen Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvorfor ikke kjøpe spill i Norge? On-toppic: Tviler egentlig litt på at det finnes spill som bare er sluppet i Asia eller USA, ettersom at flere ville kjøpt spillet om det var tilgjengelig overalt dermed ville utgiverne tjent mer penger. Lenke til kommentar
Kipperburger Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvorfor ikke kjøpe spill i Norge? On-toppic: Tviler egentlig litt på at det finnes spill som bare er sluppet i Asia eller USA, ettersom at flere ville kjøpt spillet om det var tilgjengelig overalt dermed ville utgiverne tjent mer penger. Visste at jeg kanskje uttrykte meg litt rart. Selvfølgelig har jeg kjøpt spill i Norge (og har planer om å fortsette og gjøre det), liker best å kjøpe det som er mest riktig for konsollen. (Offisielle produkter og regionale utvigelser osv.) Det er en selvfølge at bedriftene vil øke sansynligheten for økt salg, jo flere utsalgssteder de har rundt omkring i verden. Men dette er en beslutning de må ta i henhold til om markedet er villige til å betale for deres produkt. Dvs. at det hjelper lite å slippe ut et spill i hele verden hvis det kun er marked for det i Japan. Kan nevne eksempel på spill med ekstra stoff tillagt eller markante endringer, kun utgitt i Japan: Kingdom Hearts II: Final Mix +, Dirge of Cerberus Lost Episode -Final Fantasy VII-, Final Fantasy X-2: International + Last Mission og Final Fantasy XII International Zodiac Job System. Disse fikk jeg f.eks. ikke oppleve fordi jeg ikke ville chippe PS2en min eller hadde penger i å investere i en japansk PS2. Ettersom PS3 kan spille alle PS3-spill, så er dette ikke lenger et problem. F. eks. hadde vært et Metal Gear Solid 4: With Super Changes for fanboys, kun utgitt i Japan, hadde jeg kjøpt det. Håper dette klarer litt opp. Lenke til kommentar
ChickenMan Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Afrika er vel Japan only. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Afrika er vell det eneste større spillet, som er bekreftet at ikke SCEE kommer til å publisere i Europa (noe som er idioti, siden alle som prøver det skryter veldig over det, etter å ha prøvd det). Siden PS3 er sonefri på spill, så har jeg bestilt Afrika kinesisk versjon, som skal inneholde engelsk tekst, og kommer i Desember. Iogmed at Afrika ikke kommer til Europa, så er jeg også litt bekymret over 'Aquanaut's Holiday' som ligner på en litt mere historie-dreven sjø-versjon av Afrika, som også kom ut i Japan nettopp, men veldig mange tror at det blir lokalisert. Men når SCEE sier nei takk til Afrika, så kan det godt hende de driter seg ut her også.. :-/ I tillegg er det en god del andre mindre profilerte 'alternative spill' som sålangt er Japan only, 'My Summer Vacation 3' og lignende dilldall.. :-/ Kom også et gratis MMO, forige uke.. Men det MMO'et har jeg stor tro om at blir lokalisert. Trusty Bell - Reprise (Eternal Sonata PS3-versjon, kom ut i forrige uke i Japan), er litt usikker på om PS3-versjonen kommer til Europa, siden vi har hørt både ja og nei fra Namco Bandai. :-/ SCEE er flinke på å velge spill fra SCEA sitt bibliotek, men de er ikke så voldsomt flinke å hente SCEJ sine utgivelser, synes jeg. Hadde egentlig ikke brydd meg så mye, helt til de dumpet Afrika, men sålenge vi får en versjon som inneholder engelsk tekst, så veier sone-frie spill på konsoll opp for endel tullete direktør-avgjørelser i SCEE. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvor har du bestilt den kinesiske versjonen av Afrika fra? Lenke til kommentar
Kuff1 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Ser at de har (Asian Version) på yesasia.com Der heter det HAKUNA MATATA Er det den du har bestilt? Edit: Jeg fant det: Link Endret 1. oktober 2008 av Kuff1 Lenke til kommentar
Kipperburger Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Takk for god reply. Afrika er tydligvis det eneste spillet som er verdt noe oppmerksomhet. Da slipper jeg ikke bekymre meg over å ha gått glipp av noe ennå. Takk for svar, nok en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå