Linken Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hei, Jeg skal fremkalle et bilde av 'the dog' på lerret, men er litt usikker på hvilket av to bilder jeg skal benytte. Tar gjerne i mot innspill, objektive meninger og/ eller kritikk. Mvh Bjørn Edit: Lurer på om buskene i forkant på det første bilde kan være noe forstyrrende? Endret 2. oktober 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Buskene på det første bildet var noe forstyrrende ja. På bilde #2 synes jeg vi fikk se litt for lite av selveste hunden. Skulle jeg dog valgt ut et bilde, ville mitt valg falt på #2. Endret 1. oktober 2008 av Svenni212000 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg liker nummer to best. Utsnittet på det første blir for tett, og jeg synes både forgrunn og bakgrunn blir for rotete. Det negative med nummer to er en viss uskarphet, det ser ut som om fokus ligger foran hunden, men det er fremdeles overlegent bedre. Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Helt uten tvil bilde nummer to, kvistene i forgrunnen på det første var fryktelig forstyrrende. Men bilde to virker kanskje hakket blekt i fargene i tillegg til fokus som allerede er nevnt. Lenke til kommentar
Linken Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Jeg liker nummer to best. Utsnittet på det første blir for tett, og jeg synes både forgrunn og bakgrunn blir for rotete. Det negative med nummer to er en viss uskarphet, det ser ut som om fokus ligger foran hunden, men det er fremdeles overlegent bedre. Bilde nr 1 virker langt skarpere enn bilde 2. Mye av dette skyldes nok at jeg har stilt opp skarpheten i menyen på kameraet. Skal sjekke fokuspunktene i bilde nr 2. Mulig litt redigering i photoshop gjør bildet litt skarpere. Enig at det er noen forstyrrende elementer i bilde nr 1. Legger ved et par alternativer til... Endret 1. oktober 2008 av Linken Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Synes nr 2 var best, men synes det blir litt for mye natur på det også, hunden drukner på en måte i lyngen der. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Synes ikke noe om at hunden sitter og ser ut av bildet på det nederste der. Skulle hatt mest luft i den retningen hunden ser. Lenke til kommentar
Linken Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Takker for innspill! Kom gjerne også med tips eller forslag til hundefotografering Merker at det kan være litt vanskelig å fotografere hunden i og med at han er såpass sort i pelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå