admir23 Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Fikk tidligere i dag et brev der det står " 3000 bot subsidiært fengsels straff" Vill ikke skrive hele setningen men det burde holde. Hva betyr subsidiært? Lenke til kommentar
lilko Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 "subsidiæ'r a1 (fra lat. 'hjelpe-, reserve-') som kommer i stedet for få 500 kr i bot, s-t fem dagers fengsel" Hentet fra en norsk ordbok. Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Med andre ord: Betal eller gå i fengsel. Forresten tror jeg ikke at du får lov til å gå i fengsel sånn uten videre. Har hørt at det er et alternativ om du virkelig ikkje kan betale. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Med andre ord: Betal eller gå i fengsel. Forresten tror jeg ikke at du får lov til å gå i fengsel sånn uten videre. Har hørt at det er et alternativ om du virkelig ikkje kan betale. Mens jeg har hørt om folk som bare går i fengsel fordi de ikke vil betale likavel om de kan. Lenke til kommentar
admir23 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 "subsidiæ'r a1 (fra lat. 'hjelpe-, reserve-') som kommer i stedet for få 500 kr i bot, s-t fem dagers fengsel" Hentet fra en norsk ordbok. Takker veldig mye. Velger nok å betale. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 5dager med luksusopphold i ett av landets bedre hoteller er vel ikke å forakte. Eneste ulempen er at du ikke kan gå ut iløpet av oppholdet. Lenke til kommentar
admir23 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 5dager med luksusopphold i ett av landets bedre hoteller er vel ikke å forakte. Eneste ulempen er at du ikke kan gå ut iløpet av oppholdet. Har det ganske bra hjemme jeg . Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Du må jo vente sikkert 1 år før du får sone vis du ikke betaler da. Er jo soningskøer lange som et år. Da kan jo du kanskje ikke fare til utlandet? Men regner med at man får innviglet søknad på det. Siden du ikke har gjort noe stort tror jeg. Hva har du gjort da? Endret 1. oktober 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
admir23 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Grin meg en elv. Hver gang jeg poster noe så klager dere. Jeg driter i om den er dårlig? Jeg fikk rett og bra svar fordeom. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 5dager med luksusopphold i ett av landets bedre hoteller er vel ikke å forakte. Eneste ulempen er at du ikke kan gå ut iløpet av oppholdet. I tillegg vil du nok få fengselsoppholdet på rullebladet, noe som kan gjøre det vanskelig å få jobb senere. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Takker veldig mye. Velger nok å betale. Det er nok ikke et spørsmål om hva du velger. Subsidiære fengselsstraffer fullbyrdes kun når man ikke *kan* betale. Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Takker veldig mye. Velger nok å betale. Det er nok ikke et spørsmål om hva du velger. Subsidiære fengselsstraffer fullbyrdes kun når man ikke *kan* betale. Det er valgfritt i den forstand at de ikke kommer og krever pengene. Når man vedtar boten, vedtar man samtidig at man åker inn dersom man ikke betaler. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Det er valgfritt i den forstand at de ikke kommer og krever pengene. Når man vedtar boten, vedtar man samtidig at man åker inn dersom man ikke betaler. ?? Man velger ikke noe som helst. Idømmes du bot (subs. fengsel), plikter du pent å betale. Om du vedtar det eller ikke, er likegyldig. Og om du ikke betaler selv, kan Statens Innkrevningssentral begjære utlegg hos namsmannen, som kommer og tar tingene dine. Først dersom dette ikke leder til at boten betales, havner du i fengsel. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Man velger ikke noe nei. Prosedyren er vell som følger: Dersom du ikke betaler vil namsmannen først pålegge automatisk trekk fra lønn. Dersom du ikke har lønn vil namsmannen gjøre beslag i dine verdigjenstander. Dersom du ikke har verdigjenstander må du i fengsel. Lenke til kommentar
probin Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 final sulotion: KILL YOURSELF!!! Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 2. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2008 Ok, sorry, my bad! Det står ganske riktig "hvis boten ikke betales/inndrives". Bare jeg som ikke har helt peiling ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå