Gå til innhold

Spill med sterkt post-apokalyptisk preg

Anbefalte innlegg

Jeg er sterkt fascinert av spill som handler om "dystopiske", post-apokalyptiske, forlatte miljøer og er på utkikk etter alt som kan være relevant. Stemningen er viktigst!

De jeg kommer på i farten er:

-S.T.A.L.K.E.R.-serien

-Fallout-serien

-Half-Life 2 og sine episoder

-Silent Hill-serien

Andre gode forslag?

stalker-Shadow-of-Chernobyl_03.jpg

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er noen fler som har det:

- Timeshift (minner på mange måter om Half-Life 2)

- FEAR, i alle fall ekspansjonpakken Extraction point

- Frontlines: Fuel of War (til en viss grad)

- Blacksite: Area 51 (til en viss grad)

- Deus Ex

Ellers kan vi som liker slike spill glede oss til Scorpion fra Ukrainske b-cool. Det tror jeg blir bra

Lenke til kommentar
Nå er jo Fallout 3 rett rundt hjørnet (31.10.2008) og det virker jo som en crack-fix for en som ønsker den settingen du etterlyser.

Noen av brettene i Call of Duty 4 ar også den feelinga du leiter etter.

-Fallout 3: Yes, og jeg gleder meg stort! Men gjennom videoene jeg har sett har jeg fått inntrykk på at stemningen var noe lysere og "koseligere" enn i S.T.A.L.K.E.R. som helt klart vinner på denne fronten. Jeg drømmer om flere spill med den samme utrolig tunge stemningen...

-CoD4: Sniper-brettet i Prypiat var uten tvil den beste delen av SP-kampanjen, ja. Jeg fikk nesten flashback fra STALKER mot slutten.

EDIT: Det kommer forresten snart et survival-spill som handler om en naturkatastrofe i en stor by (New York?). Hva heter spillet igjen?

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Du og jeg er nok ganske like på denne fronten Khogn, som liker post-apocalyptiske spill. Er desverre ikke så veldig mange av dem, men det kommer jo av og til en slager eller to.

Har et zombie-spill her som er rimelig fett, selv om grafikken er møkk. Du må dra rundt og lete etter provianter, alliere deg med grupper og gjøre oppdrag. Du kan alliere deg med militæret, rebellene eller bare være en lone ranger.

Du kan også dra på deg finlandshetta og torturere folk med bilbatteri for å få informasjon fra de, noe som er vanvittig kult når zombiene florerer rundt rommet du sitter i.

EDIT: Noe jeg glemte å si om spillet, er at man kan finne skjulte laboratorier under bakken, og der nede kan det være veldig nervepirrende å måtte utforske når man har skralt med ammunisjon og hører at zombiene er i nærheten :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Survival_Crisis_Z

Endret av Vrengtpolvott
Lenke til kommentar
EDIT: Det kommer forresten snart et survival-spill som handler om en naturkatastrofe i en stor by (New York?). Hva heter spillet igjen?

I am Alive.

TAKK, det er spillet jeg tenkte på. Ser virkelig frem til dette... Det samme gjelder Left4Dead og særlig Dead Island som forhåpentligvis vil klare å levere stemningen jeg er ute etter.

Lenke til kommentar

Fragile(Wii)

"Fragile is set in a post-apocalyptic near future world that has lost its light and is covered in a dense fog. Almost all the world's population has vanished, and the cities have been left abandoned. The game places the player in the shoes of Seto, a young boy.

Seto wanders the world, searching for survivors and the answers behind the disappearance of everyone else. Seto also searches for a mysterious girl named "Heroine". In his quest he must deal with ghosts and demons that lurk within the ruins of the abandoned cities.[1][2] Despite this, the producer of the game insists that Fragile is not a survival horror in the same vein as Silent Hill, rather it will focus on "human drama".[3]

The world of Fragile will be filled with objects, sketches and short stories for the player to examine. Each artifact holds the memories of its former owner, and offers back story and hints to the player. A competition will be held where readers of gaming magazines can send in their own sketches and short stories to be included in the game.[3]"

Lenke til kommentar
Hva med BioShock? Ikke direkte postapokalypisk, men definitivt en verden i ruiner...

Joda, tung stemning i en liten verden som har gått fra velferd og trivsel til ruiner og ødeleggelse. Nærmt nok ;)

Det Wii-spillet hørtes spennende ut. Mangler bare en Wii...

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...