nahojp Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei folkens Jeg har en gammel bil stående som det kostet litt vel mye å Eu-godkjenne. Verkstedene vill ha ca 20k for å fikse diverse problemer med bremser, støtdempere og bensintank, og det syntes jeg var mer enn bilen er verdt. Men det er fortsatt mye som virker på bilen og jeg syntes det er litt drøyt å sende den rett til skraping, andre kan kanskje gjøre jobben billigere selv eller bruke den som delebil. Men hva er beste måten å få solgt et slikt "vrak" på? Andre tips enn å annonsere på Finn? Og hva slags regler gjelder for å kjøre bilen til ny eier når fristen for godkjenning gikk ut før sommeren? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Bruk Finn.no, Autodb.no, evt andre av de største nettstedene. Det finnes vel ikke et eget nettsted for salg av dårlige biler, såvidt jeg vet. Om bilen skulle vært EU-godkjent før sommeren, er det mest trolig begjæring om avskiltning i systemet. Det betyr kort fortalt at du ikke skal bruke bilen, og risikerer diverse ting om du blir tatt/krasjer (forsikring, påskiltningsgebyr, osv). Skal bilen flyttes lovlig må du avskilte bilen og kjøpe prøveskilter. Bilen skal uansett være i forskriftsmessig stand. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Neida, bilen trenger ikke være i forskriftsmessig stand, det holder at den er i forsvarlig stand. I praksis vil det si at du KAN flytte bilen på prøveskilter selv om ei lyspære er defekt, men ikke om bensinen renner av den. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Bil er dette snakk om da?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå