vargaz Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvor mye er det snakk om i kroner for å ha en service på en slik bil? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvorfor sender du ikke bare mail til ett serviceverksted og får en tilnærmet eksakt pris heller? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Fordi det kan jo være at noen her vet dette, det er for øyeblikket ikke aktuelt med service, men lurer likevel litt på hvor mye man må ut med.. Lenke til kommentar
Glennf Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 la meg tenke? ca 1000? service regninga varierer selvfølgelig av hvor mye som gjøres og hvor mange deler som byttes. fasit finnes ikke Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Ok, så det er ikke noe likt en fastpris på si 100 000km service sjekken? Altså faste deler som byttes osv. ? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Mener å huske at service på en S-klasse skal være på det prisnivået en S-klasse hører til. Utrolig dyrt altså... Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 pris vil rett og slett variere etter hvilket verksted du velger hvor lang tid de bruker og hvor mye som skal byttes. noen verksteder (vanlgivis merkeverksteder) har fastpris på standard servicer. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 DSG, det er det jeg også tenker... er sikkert knalldyrt, men må prøve å finne ut en slik omtrentlig pris bare for standardsjekken. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Sikkert i området 10-12 tusen vil jeg tro Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 På verkstedet jeg bruker ( til min Mercedes), så koster hovedservice 3200 kr. Prisen bli selvfølgelig høyere hvis det er deler som må skiftes, men servicen i seg selv er ganske billig. Trur jeg betalte 3600 sist jeg hadde bilen inne, og skifta dem bremseklosser bak, pluss 2 slanger til bremsene....i tillegg til det vanlige, med oljeskift og slikt. Så at service på Mercedes skal være så jæ... dyrt, fordi det er relativt dyre biler, er rett og slett tull. Pantera Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Er dette merkeverksted eller "Bakgården Auto"? En kollega som har BMW 5-serie har servicekostnader på 8-10.000 hver gang, og jeg ville bli overrasket om MB skulle være så mye rimeligere. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Så at service på Mercedes skal være så jæ... dyrt, fordi det er relativt dyre biler, er rett og slett tull. Enig der, det er vel stort sett når det faktisk må byttes noe at prisen flyr avgårde. Det er min erfaring i hvert fall. Men nå sier du ingenting om hva slags og hvor gammel Mercedes du har, og det spiller en vesentlig rolle, faktisk. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har en kamerat som jobber i Møller, og da jeg spurte ham om hva det vil koste meg med første hovedservice på bilen min svarte han 5000-6000. Mer hvis det er noe galt. Så regn med minst 5000, vil jeg anta? Lenke til kommentar
Shelby2008 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Er dette merkeverksted eller "Bakgården Auto"? En kollega som har BMW 5-serie har servicekostnader på 8-10.000 hver gang, og jeg ville bli overrasket om MB skulle være så mye rimeligere. 8-10 laken i servicekostnader hver gang. Relativt mye som tyder på at kollegaen din blir rundlurt eller farer med usannheter. Service på 5-serie er 3 forskjellige. Inspection 1, Oljeservice og Inspection 2. Oljeservice ligger normalt på rundt 1500,-, Inspection 1 trolig rundt 3-4000,- og den mest omfattende, Inspection 2 er vel i området 6-7000,- (Alle priser på merkeverksted) Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Er dette merkeverksted eller "Bakgården Auto"? En kollega som har BMW 5-serie har servicekostnader på 8-10.000 hver gang, og jeg ville bli overrasket om MB skulle være så mye rimeligere. Dette verkstedet, faktisk. Ikke merkeverksted, men ikke akkurat "Bakgården Auto" heller. Sjekka forøvrig pris hos Star Auto (merkeverksted), og de lå bare litt høyrere i pris. Dog endel høyere delepris, siden de får delene sine direkte fra Mercedes, mens den andre får akkurat de samme delene fra en annen grossist. Så at service på Mercedes skal være så jæ... dyrt, fordi det er relativt dyre biler, er rett og slett tull. Enig der, det er vel stort sett når det faktisk må byttes noe at prisen flyr avgårde. Det er min erfaring i hvert fall. Men nå sier du ingenting om hva slags og hvor gammel Mercedes du har, og det spiller en vesentlig rolle, faktisk. En 2001 SLK. Mulig den er noe billigere å ha service på enn en S-klasse. Pantera Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Nå sier du ikke hvilken type S-klasse det er, men de fleste har en S320 tipper jeg. ved en hovedservice "B" (dette skal du kunne bla deg frem til i instrument) På 100.000 km./4 år så skal det skiftes plugger, på en V6'er så er det 12 plugger og rundt 1-1,5 timer arbeid å skifte disse. (tilleggskostnad ca 3000 kroner) I tillegg skal bensinfilteret skiftes på 80 eller 100.000 km/4 år, det samme med luftfilter. (ca 900) Om du har klimatiseringsautomatikk så skal det også skiftes kullfilter hvert 4de år og dette koster rundt 1200-1500 kroner. Bremsevæske skiftes hvert 2nde år, kostnad 600-1000 kroner. Pollenfilter ca 600 kroner. Motoren tar 8,5 liter olje, og jeg vil anbefale Mobil 1, noe som ofte koster rundt 200 kroner literen på verksteder. Med alle tilleggsarbeid så blir det selvfølgelig dyrt, men det er mange av BOS-verkstedene nå som kjører fastpris på B-service, men disse er ikke tilleggene inkludert da dette er kommer an på hvor gammel bilen er og kjørelengde. Prisene er kanskje litt gamle da det er noen år siden jeg jobbet med verksteddrift og Mercedes. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 nå skal jeg innrømme å aldri ha skrudd på mercedes V eller rekke 6 motor men 12 plugger? to plugger per sylinder, hva slags plugger er det du tenker på? Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 nå skal jeg innrømme å aldri ha skrudd på mercedes V eller rekke 6 motor men 12 plugger? to plugger per sylinder, hva slags plugger er det du tenker på? Det er 2 tennplugger pr. sylinder på den S klassen! Vær glad du ikke har V12 Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Yes, det er to plugger pr. sylinder. Dette er pga. miljømessige hensyn. Den tenner også ved "utblåsningstakten" for å brenne bort eventuelt uforbrent drivstoff. De har vel gått bort fra dette nå såvidt jeg vet, men det gjelder vel de fleste V6, V8, V12'ere fram til 2003-2004 tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå