Gå til innhold

rekrutter med 6,5x55?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig og svare på hvorfor de gjør det, får dem vel velge selv. Jeg skyter med 6,5x55 på stevner (utendørs 100m) og trening, men har begynt og trene 22 cal fordi jeg får bedre grunntrening og ser bedre hvor skuddene går. Man får også bedre kontroll på fingeren når man bruker 6,5x55 etter og ha trent med 22 cal. Det er vel også en av grunnene. Er mest førsteårs rekrutt jeg ser som skyter med 22 cal, andreårs så er det noen fler 6,5x55 skyttere. Når de fyker opp i Eldre Rekrutt så er det nesten bare 6,5x55.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mange rekrutter er også forholdvis små, så det blir litt skummelt med stor rekyl for noen? Kanskje?

Mange er også ganske dårlige, så det har ikke så mye for seg med 6,5x55.

Om du ikke ligger jevnt på over 240\340 så er det ikke bare 22 cal. sin skyld.

Det er mange som ikke vil legge så mye penger i idretten som allerede er forholdsvis dyr så tidlig i kariæren.

Men jeg ser også hva du mener, og det er MANGE som også er gode nok til å skyte 6,5 men likevell ikke gjør det.

6,5en er VELDIG mye bedre under litt dårlige forhold (vind, regn.....) og så må vi ikke glemme at den går mye rettere ;D

Hilsen Junior i 2009.

Lenke til kommentar

Grunnene er nok stort sett som nevnt ovenfor ja...

-6,5 er dyrt

-mange rekrutter har for lite erfaring til å beherske det, går du over på 6,5 for tidlig er det større sjangs for å utvikle skuddreddhet og andre dårlige vaner

Fremdeles er det den enkelte sitt valg hva han/hun konkurerer med, en skytter jeg kjenner, skjøt faktisk bedre med 22 cal. enn 6,5 fordi hun var skuddredd. Hun hadde rett og slett ikke skutt nok til å takle rekylen.

Jeg ser at det kan være litt feigt i noen situasjoner, og med bare litt vind, er det en klar fordel med 6,5. Men som nevnt over, er det opp til den enkelte skytter hva han/hun skyter med :)

Hilsen Seinior 09 ;)

Endret av haakon_91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...