cbs77 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) I det siste så har maskinen låst seg fullstendig. Da mener jeg bildet fryses, lyden henger seg og maskinen må resetes manuelt eller ved å skru av og på maskinen. Har lastet ned nyeste drivere til alt sammen. Har installert xp på nytt. Ingenting hjelper. Det rare er at det kan variere i lengde før maskinen låser seg. Spiller jeg COD4 kan det ta 2 timer og med Spore tar det som oftest ikke mer enn 5 min. Skjer veldig sjelden med vanlig kontorbruk, men det har skjedd. Noen som har noen gode forslag til hva min neste handling bør være for å fikse det? Endret 6. oktober 2008 av cbs77 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Blir maskinen din veldig varm, kan dette være en medvirkende faktor?! Spill er ressurs krevende... En mulig komponent feil? Kan være så mangt. Kom gjerne med mer informasjon, eller du kan lese mer her og prøve og rette opp dette selv. E: Link Endret 1. oktober 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Høres også ut for meg som et varme relatert problem,i og med at du opplever dette hyppigere når du spiller,enn ved vanlig kontorbruk.Se til at vifte® og kjøleribbe er fri for støv. Har også opplevd at for høy overklokk av skjermkort kan gi samme utfall,men nå nevner du ikke om du overklokker noe eller ikke. Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Høres også ut for meg som et varme relatert problem,i og med at du opplever dette hyppigere når du spiller,enn ved vanlig kontorbruk.Se til at vifte® og kjøleribbe er fri for støv. Har også opplevd at for høy overklokk av skjermkort kan gi samme utfall,men nå nevner du ikke om du overklokker noe eller ikke. Ingen overklokking, men har tross alt ati4870x2 skjermkortet. Burde det ikke oppstå artifacts og liknende før fullstendig låsing av system? Skal åpne opp maskinen og sette på en ekstra vifte når jeg kommer hjem, så får jeg se om det fungerer. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Burde det ikke oppstå artifacts og liknende før fullstendig låsing av system? Ikke nødvendigvis! Dette kan skjer helt uten slike "advarsler", disse kommer oftere om man feks. overklokker, som man som regel burde holde seg langt unna... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det kan også være spore sin DRM... Prøv å avinstaller spore, så bruker du et verktøy for å fjerne rootkitet DRM / securom fra pcen din. Se om det hjelper. Hvis ikke så er det nok på tide å feilsøke litt, for eksempel ta en memtest86 2.01 og se om minnet fungerer greit. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Prøv å avinstaller spore, så bruker du et verktøy for å fjerne rootkitet DRM / securom fra pcen din. Hvordan verktøy bruker man da? Kan være akutelt for underegende også... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Prøv å avinstaller spore, så bruker du et verktøy for å fjerne rootkitet DRM / securom fra pcen din. Hvordan verktøy bruker man da? Kan være akutelt for underegende også... Guide til hvordan man fjerner securom En annen guide for spore drm removal Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Fikk bare testet det en liten stund i går, men det virket som hele maskinen løsnet litt etter at jeg fjernet securom 7.x. SKAL ALDRI MER KJØPE SPILL FRA EA! Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 En liten oppdatering: Etter fjerning av Securom så har jeg hatt ingen problem med noen spill eller liknende. Har sendt email til EA i håp om å få en malwarefri versjon av spillet, men tviler på om de vil akseptere det. Pengene skal jeg ihvertfall ha tilbake og jeg anbefaler alle til å aldri kjøpe spill fra EA. Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 på slike spill velger jeg "alternative" løsninger, slik at jeg slipper securom. Selv om det føles litt galt å støtte utgiveren som har brukt securom Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Blir ikke Securom installert i slike tilfeller også? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Blir ikke Securom installert i slike tilfeller også? Ja, I noen tilfeller legges rootkitet inn selv med "uorginale" versjoner, men selve "patchen" sørger for at securom ikke benyttes av spillet. Morsomt at vi får enda et bevis på hvor ille Securom er, det som er virkelig ille er at det treffer lovlydige brukere langt mer enn de som velger å piratkopiere spillet, så det er ikke rart at spillutviklerne graver sin egen grav når de velger slike løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå