etcreature Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei, jeg er på jakt etter en LCD, evt plasma TV på 32" eller 37" som IKKE har tv-tuner innebygd. Finnes dette? Har tidligere sett større (50"+) skjermer uten tuner, men ikke på mindre skjermer. Evt, er det praktisk mulig å fjerne tuneren fra en standard TV? 32" monitor er ikke aktuell grunnet pris. etc Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 hvorfor uten , du betaler ikke noe ekstra for tuneren ? skal du bruke den til data bruk så tviler jeg på at du får "rett oppløsning" på skjermen. Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Han tenker sikkert på den iritteredes NRK lisensen.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 jeg tror ikke det er nokk for å unngå nrk/stats gebyret ( eller ranet om du vill) Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Joda, en rein skjerm eller monitor uten innebygget fjernsynsmottaker er selvsagt ikke lisenspliktig. Og som trådstarter selv sier, det finnes, men de er dyrere enn TV-er. Dels fordi de gjerne har høyere oppløsning, og dels fordi de slges til proffmarkedet, og i liten grad til hjemmebruk. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 det jeg mente var at hvis han bruker den til tv titting med ekstern dekoder. hvis han bare skal bruke den til data bruk må han opp i ful hd oppløsning og da blir den like dyre som en dataskjerm. uansett så blir oppløsningen i forhold til størrelsen gal Men hvem er det som har bruk for dataskjermer på 32 tommer pluss ? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Men hvem er det som har bruk for dataskjermer på 32 tommer pluss ? Professorer og direktører som nærmer seg pensjonsalder og har grå stær? Og folk som driver med layout og design av postere og avissider? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Er jo også en fin størrelse til og se filmer på. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Er jo også en fin størrelse til og se filmer på. Det stemmer. Du bør se inn i muligheten for å kjøpe en vanlig TV og få tuneren plombert. Dersom det bare koster et par hundre er det absolutt verd det når kringkastingslisensen er 2,3 millioner pluss din førstefødte.. eller noe slikt. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Får privatpersoner plombert tuneren? Lenke til kommentar
etcreature Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Plombering kunne kanskje være et alternativ hvis det ikke koster mye. Hvor får man evt gjort dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå