Strukt Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvor mye kan jeg forlange for denne maskinen? Det er kun kabinett uten skjerm og tastatur. Eller en 19" CRT skjerm kan følge med hvis ønsket... Specs: Lian Li Kabinett Mist PSU, (husker ikke watt men den er meget stillegående) Asus P5KC Hovedkort Intel Core 2 Duo E8500 3,16Ghz 4 GB Ram (4st 1GB brikker) Nvidia GeForce GTX 280 skjermkort 320GB Samsung harddisk DVD Brenner Fungerer flott med Vista 64 - bit Ptja.. det var vel det meste. 9 000, er det for mye å forlange ? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Synes det var mye... mer omlag 5 000 vil jeg si.. Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Ergo bruktmarketet på datamaskiner er overhodet ikke lønnsomt i det hele tatt. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ergo bruktmarketet på datamaskiner er overhodet ikke lønnsomt i det hele tatt. Nei, er nok ikke det. Hardware faller helt ekstremt fort i pris. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Tror ikke jeg ville gitt mer enn 5000 for den, altså. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 jeg regna på det og du burde klare og få 5,5 til 6 får det... Lenke til kommentar
Strukt Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2008 Men da tar dere selvfølgelig utgangspunkt i fra at kjøperen er meget insatt i "dataverden" og vet sånn omtrentlig hva ting er verdt. Jeg har sett maskiner med verre specs enn den jeg har på finn.no til bortimot 12 000 kroner. Om selgeren får solgt den er en annen sak forsåvidt. Så hvis jeg setter ut en annonse og forlanger 7 000 så er det ikke en rip-off for kjøper vel?. Hvis jeg kan tilby transport, hjelp, oppsett og sånt i den prisen. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 jaja, men de blir mest trolig ikke kjøpt... og folk som ikke kan så mye kjøper somoftest med hjelp av en som kan... ja legg ut får 7, folk kommer til og prute, hehe Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Selv prøver jeg å selge en pc på finn.. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14527924 Har hatt 523 visninger på den, men har ikke hatt en melding eller en telefon..prøvde meg også på en liten overprising.. Endret 1. oktober 2008 av vargaz Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 "Liten" overprisning? Hadde aldri kjøpt den til den prisen. Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvor mye må du betale for tilsvarende nytt da? Kan neppe forvente å få mer enn max 60 % av nypris på brukt datautstyr. Og da snakker jeg selvsagt om nypris i dag, og ikke av hva du gav for det da du kjøpte det. Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 vargaz, var nok ikke bare litt overprising... litt på kanten i min mening anngående pc til trådstarter så synes jeg prisen rundt 6k ikke er så aller værst... men finner sikkert noen som vil gi mer og Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien. Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Dette koster vel ca 9.000kr NYTT, så da får du hvertfall ikke mer enn 6.000 kr brukt, 5.000kr er vel mer reellt, men er jo bare å prøve litt høyt i starten. (ser ut som de fleste sier 5-6k så der har du vel svaret ditt ) Endret 1. oktober 2008 av MetalJens Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Til dere som roper etter meg så koster vel dette kabinettet alene 4 000 da.. i tillegg koster TVkortet 1200kr nytt.. Lenke til kommentar
spioner Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Til dere som roper etter meg så koster vel dette kabinettet alene 4 000 da.. i tillegg koster TVkortet 1200kr nytt.. ja men ellers er det jo ikke komponenter får mer en noen par tusen... ville sagt 4-5k får den der Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Er vel det jeg egentlig håper på... 6500 for å gi muligheten til å prute litt... pc'en går nok for 5500 om det er noen som byr det.. ellers tenkte jeg også bare å selge kabinettet.. men vet ikke stress alt dette salgs greia.. Men skal ikke highjacke tråden, så det er vel på tide å komme seg on topic igjen. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Begge to, 4000 kr er grei pris. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 På finn må man overprise det man skal selge for å få den prisen man håper på. Jeg la ut en laptop til salgs i fjor og la prisen rundt det jeg forventet og få for den, og i forhold til spesifikasjonene kostet den langt mindre enn alle andre bærbare i samme klasse. ALLE budene jeg fikk lå på mellom 2000 kr til 1000 kr under den prisen jeg hadde satt. Fullstendig uaktuelt, med andre ord. Deretter la jeg ut pcen igjen, men denne gangen jekket jeg opp prisen med 2000 kr. Etter en dag hadde jeg solgt PCen, og hva fikk jeg for den? 1000 kr mer enn jeg opprinnelig hadde forventet. Mentaliteten på finn er helt håpløs. Folk ser ikke på hva de får for pengene, men hvor mye rabatt de kan prute seg til. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Enig med deg der miCro, det er faktiskt slik. Uansett er markedet for salg av pc ganske lite nå, ettersom at det koster såpass lite for en som er helt ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå