NanX Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Viss eg skulle kjøpe meg en mp3 spiller med best mulig lydkvalitet. - Hva hadde eg kjøpt da? (Prisområde: 1000-3000) EDIT: Og selvfølgelig at musikkfilen og headsettet er av topp kvalitet! Endret 1. oktober 2008 av NanX Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Det er nok mer kvaliteten på selve mp3-fila som er avgjørende. Plus headsettet du måtte velge. Har skjønt det dithen at det ikke er nevneverdig forskjell i lydkvalitet mellom forskjellige mp3-spillere. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Sony A828 /9, S728 KING !! Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Ville vurdert Cowon. D2 er en slager, men ville anbefalt iAudio 7 om du ikke her behov for video og minnekort. 16 GB versjonen koster ca 1300 tror jeg og det er valuta for pengene. Betraktelig bedre lyd enn min gamle Nano, og den driver større headsett også. Batterilevetiden er også sjef, 50+ timer. Ville definitivt gått for enten Cowon eller Sony når det kommer til lydkvalitet. Endret 2. oktober 2008 av StaBBer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Det er nok mer kvaliteten på selve mp3-fila som er avgjørende. Plus headsettet du måtte velge. Har skjønt det dithen at det ikke er nevneverdig forskjell i lydkvalitet mellom forskjellige mp3-spillere. Heilt feil! Både spelar, filer og hovudtelefonar/proppar er av stor betydning. Når det gjeld spelar kan du sjå på Sony og Cowon. Begge er mykje omtalt i denne kategorien. På spelaren kan du putte mp3 VBR V2-filer, då får du bortimot så god kvalitet som mogeleg i mp3-format utan at det tar all plassen. Endret 2. oktober 2008 av Zeph Lenke til kommentar
NanX Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Ville vurdert Cowon. D2 er en slager, men ville anbefalt iAudio 7 om du ikke her behov for video og minnekort. 16 GB versjonen koster ca 1300 tror jeg og det er valuta for pengene. Betraktelig bedre lyd enn min gamle Nano, og den driver større headsett også. Batterilevetiden er også sjef, 50+ timer. Ville definitivt gått for enten Cowon eller Sony når det kommer til lydkvalitet. Takker for tipset. Har sett på Cowon's D2 og 7 og må si at bare batterilevetiden er grunn nok til å kjøpe med en gang. Har selv en 1. gen. Nano, men den har sett sine beste dager. Volumet er som en JoJo og batteriet er så å si flatt hele tiden. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Finnes det mp3 spillere som spiller flac ? En flacspiller ? Lenke til kommentar
Vostok.no Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Finnes det mp3 spillere som spiller flac ? En flacspiller ? Massevis http://flac.sourceforge.net/links.html#hardware Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Det er nok mer kvaliteten på selve mp3-fila som er avgjørende. Plus headsettet du måtte velge. Har skjønt det dithen at det ikke er nevneverdig forskjell i lydkvalitet mellom forskjellige mp3-spillere. Heilt feil! Både spelar, filer og hovudtelefonar/proppar er av stor betydning. Ikke helt feil. For den normale forbruker vil alltid flaskehalsen ligge i hodetelefonene. Oppgradering fra en spiller med middels lydkvalitet til en med god lydkvalitet vil gi mindre utbytte enn å oppgradere fra middels hodetelefoner til gode hodetelefoner. creative Zen 4GB + ebay CX300 = 1000 kr høres bedre ut enn 1400 kroners D2 med de medfølgende proppene selv om D2en har bedre lyd. Det er først når man virkelig skal ha noe som høres bra ut at spilleren sin lydkvalitet blir virkelig viktig. 99% av de med mp3 spiller gidder ikke bruke nok penger til å maksimere begge hardware faktorer og da kan man like gjerne velge spiller basert på andre kriterier. Noe som forklarer hvorfor store deler av forumet går rundt med ipod touch, spiller monkey ball og er overbevist om at de har verdens beste mp3 spiller fordi det er spill og internett på den. Endret 3. oktober 2008 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Var det som var poenget mitt, at alle tre delane må tas med i totalvurderingen. Brukar du medfølgande proppar kan ein like godt kjøpe ein iPod. Lenke til kommentar
NanX Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 For å ha mitt på det rene så kan eg si at eg har Sennheiser HD 215, og i går gikk eg og kjøpte Cowon D2. Har enda ikke fått hørt på lyden, men eg driver å legger inn musikk nå. Gleder meg til å høre om det er noe lydforskjell Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har også kjøpt D2 fra Cowon. Har testet den opp mot UE Triple Fi 10 og Sennheiser HD 650. Tro meg, du kommer ikke til å bli skuffet. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Er det noen mening om hvordan Sandisk Fuze forholder seg til Cowon 7 og D2 lydmessig? Lenke til kommentar
NanX Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Da har eg fått hørt en del på min nye Cowon D2 med mitt Sennheiser HD 215... At det skal være mulig å være så stor forskjell på mp3 spillere er helt utrolig.. Ipod Nano blir jo sammenlignet med Cowon D2 en lett vekter, nei, en fjærvekter lydmessig!! Angrer ikke på kjøpet!! :!: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 På spelaren kan du putte mp3 VBR V2-filer, då får du bortimot så god kvalitet som mogeleg i mp3-format utan at det tar all plassen. V0 er hakket bedre uten at det tar noe særlig mer plass. Om lydkvalitet er det viktigste så går for mp3 320 kbps eller FLAC. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Om lydkvalitet er det viktigste så går for mp3 320 kbps eller FLAC. Har hørt MP3 med relativ høy bitrate men som likevel er helt ræva kvalitet. Det har også mye med hvilket pgrogram (enkoder) man benytter til å konvertere til mp3. Bruker selv LAME med instillingen -q 0 og får knallbra resultat Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 mange myter om mp3 enkoding... 320kbps er bare ubrukelig. En mp3 fil vil aldri være slik at hvert eneste sekund trenger like mye plass, det er alltid slik at et sekund trenger man kasnkje 250 kbps mens neste så holder det med 170. VBR forutser det og tilpasser bitrate til musikken. 320kbps er som å pakke inn en kompleks statue i en pappeske, det vil alltid være luft igjen på sidene og esken tar derfor mer plass enn nødvendig uten at det er noe vits. VBR vil til sammenlikning være som å pakke nevtne statue i vakumpakket plastikk. Forøvrig er v0 overdrivelse også, og at du brueker LAME er litt "omg i rulez" uttalelse da versjonen av LAME du bruker har mye å si, for ikke å snakke om rippeprogrammet. Lenke til kommentar
NanX Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Er det vits å hive FLAC inn på min Cowon D2? Har det noe for seg? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Er det vits å hive FLAC inn på min Cowon D2? Har det noe for seg? Eg synest ikkje det er noko poeng, klarer meg fint med VBR. Du kan jo prøve og høyre sjølv. Lenke til kommentar
NanX Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Skulle gjerne gjort det, men D2 støtter bare mp3, wma, ogg, flac, wav og ape i lydformat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå