Gå til innhold

Problemer med ventelo


Anbefalte innlegg

Hei! har den siste tiden hatt store problemer med ustabil linje fra ventelo. Har ADSL2+ 20 000/1000. Sliter med svært variende hastighet på linjen, og linjen detter ofte ut når pingtiden er høy. Har kjørt Ping Graph noen dager og pinget VG.no, og kan se at det er store variasjoner i løpet av dagen på stabiliteten på linjen. Problemet er størst om kvelden, fra kl 00:12 til 00:17 i går datt adsl linken ut 5 ganger.... :hrm: med linjehastighet varierende mellom ca 20kBs og ca 200kBs. Mellom kl 05:00 og 07:00 lå linjen stabil på ca 500kBs, med peaks oppunder 1,0MBs i noen minutter, for å nå utover dagen gå gradvis nedover til rundt 200kBs og bli liggende der, med nedkobling av adsl link med gjevne mellomrom..

Har hatt disse problemene så godt som siden jeg gikk over til ventelo....

Kan dette være nok til å få si opp et abbonement med bindingstid? de leverer jo tross alt ikke det jeg betaler for... Jeg bør i det MINSTE kunne forvente en stabil bredbåndslink som ikke detter ut... Noen andre som har eller har hatt liknende problemer?

Har det originale Inteno modemet som fulgte med abbonementet.. Jensen ruteren har jeg kastet dit peppern gror og skiftet ut med Cisco.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Prøvd uten splitter?

- Prøvd å ringe dem?

- Hva er linjeavstanden?

 

Siden du har 20Mbit så er du på dem sine linjer, jeg ville ringt og hørt om de kan få tunet linjen din. Kanskje du må ned en Mbit eller to for å få stabilisert den.

Lenke til kommentar

Jeg opplever akkuratt det som du beskriver. Har hatt Ventelo i mangen år. Dette begynnte for for ca 6-12 mnd siden. Har prøvd det meste nå, byttet spiltter, bypass splitter etc. Brukt uttallige kroner og minutter på å snakke med dem uten dei helt store resultatene. Uansett når på døgnet/uken du ringer support er det minimum 20 min venting.

 

For en stund siden virket det som om Ventelo la om sitt nettverk. Når jeg kjørte sjekk på lokasjon på min ip adresse havnet jeg i Oslo. Noe som er i helt andre enden på landet av hvor jeg befinner meg.

Lenke til kommentar
- Prøvd uten splitter?

- Prøvd å ringe dem?

- Hva er linjeavstanden?

 

Siden du har 20Mbit så er du på dem sine linjer, jeg ville ringt og hørt om de kan få tunet linjen din. Kanskje du må ned en Mbit eller to for å få stabilisert den.

 

- Har ingen splitter, har ikke fast telefon.

- Sist jeg ringte hørte jeg meg gjennom 5-6!! kjipe ventemusikk sanger, 20-30 min uten at noen svarte

- Hvis du mener linjeavstand fra huset til nermeste Ventelo (router?) så er det ca 2 km.

 

Har prøvd å la pcen stå koblet direkte i modemet med samme resultat.

 

I går startet problemene ca kl 9 på kvelden.. (er endel brudd før dette også da)

post-42405-1222938030_thumb.jpg

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problem, nettet mitt ramler ut flere ganger hver eneste kveld og blir borte i 20-30 sekunder.

Jeg bor i oslo sentrum og det er ikke langt til sentralen fra meg, 1200 meter eller noe tror jeg det var.

 

Hvis ikke dette blir fikset veldig fort skifter jeg leverandør

Lenke til kommentar
sgaah: Så mye kan du ikke ha betalt :) De tar fastpris per samtale, uansett hvor lenge du venter.

Den fastprisen gjelder bare de som har noe telefoniabbonement (vanlig, ip eller mobil) med dem. Ikke dem som kun har bredbånd fra Ventelo.

 

Jeg satt i 38 min i kø i går før jeg fikk snakke med noen.

De sa de skulle se på problemet mitt.

Det er vel bare å vente se hva som skjer, men jeg har mine tvil. Det har bare blitt værre og værre etter at bluecom ble kjøpt opp av ventelo.

 

Jeg sendte en mail til dem også, jeg fikk autosvar tilbake om at det ville ta 5-6 dager før jeg kunne regne med et svar fra dem.

Det er en fin måte å drive kundene bort.

Endret av Twofish
Lenke til kommentar

Nå har i allefall modemet tatt helt kvelden... Så får håpe det løser seg når jeg får nytt.. Men vil ikke ha Inteno drittet som jeg får av ventelo.. Kan jeg kjøpe et nytt modem og plugge rett i veggen? eller må jeg ha helt spesielle instillinger? Eneste jeg vet er at i norge brukes det kun Annex B, men hva annet modemet må støtte vet jeg ikke..

Lenke til kommentar

Kunde "service" koster forresten 2,50 kr min for alle som ikke har ventelo IP telefoni eller mobil.... har ikke funnet NOE info om dette på ventelo sine sider da, men på telefon regningen min.... Dritt bedrift..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...