Gå til innhold

Oppgradert til Duron 1300, maskina starter ikke

hinadeg

Anbefalte innlegg

Bytta ut Duron 700 prosessor min med Duron 1300. Hovedkortet er ASUS A7V133.

Flasha biosen til nyeste versjon og maskina fungerer helt fint med den gamle prosessoren. Setter i den nye, og ingenting starter. Setter tilbake gamle prosessoren og alt fungerer. Står på ASUS sine hjemmesider at Duron 1300 skal fungere på maskina med oppgradert bios. Er det noe mer som må stilles inn for att prosessoren skal virke? Kan prosessoren vere ødelagt? Er det grunn til å reklamere på prosessoren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan eventuelt være 2 måter å resete hovedkortet på..

Enten ta ut batteriet på hovedkortet. La det være ute i 2-3 min, og sette det inn igjen..

eller så kan det være noen dippedupper du kan forandre på for å sette kortet i reset modus. da må du også huske å sette dippeduppene tilbake der de sto, etter at de har vært i reset modus

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke tar helt feil så er Duron 1300 en Morgan kjerne. Ikke sikkert hovedkortet ditt støtter morgan i det hele tatt :shrug: Mitt gamle KT7 gjorde ikke det

I følge ASUS skal det fungere med siste bios.

Kjører sjøl en Duron1100 på et ABIT KT7

hinadeg:

Vet ikke om Duron700 tåler 1,75V. Men er rimelig sikker på at det skal gå.

Sjekk med manualen og "dip" deg til 1,75V isteden.

Multiplyer-dip'ene trenger du ikke å stille på så lenge prosessoren er låst på 13X.

Lenke til kommentar

Søkte litt rundt på nettet og fannt ut at man må ha versjon 1.05. av hovedkortet. Jeg har versjon 1.01. Så nå har jeg en pent brukt Duron 1300 prosessor til overs. Fikk heller ikke brukt det ekstra minnet jeg kjøpt, fordi minnet virker bare i første minneslotten. Regner med det er fordi det er for mye støv i de andre slottene, men det er ikke så lett å få gjort noe med. Så konklusjonen er at jeg har brukt 6-700kr på å oppgradere fra 128Mb minne til 256Mb.

Lenke til kommentar

Selg gammelt hk med ram og cpu, og så handler du et rimelig hk med ddr-ram. Du finner sikkert et billig et blandt demovarene hos Komplett. Ram er forresten billig for tiden, sjekket tidligere i dag og da kostet det en 500-ings for 512 mb ddr.

Anbefaler også bruktmarkedet her på www.hardware.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...