Gå til innhold

Billig, stille kjøler til Core duo E6400 2.13?

voidM

Anbefalte innlegg

Jeg fikler for tiden med den gamle mediacenter-PCen min. Det er et ASRock-hovedkort med en Intel E6400 på 2.13Ghz som står i et silverstone-kabinett.

Problemet er at vifta på prosessoren bråker som et uvær. Mediacenteret er nødt til å stå inne i en lukket TV-benk, men kjører åpent kabinett med to 120mm vifter. Likevel går prosessorvifta på full peis med en CPU-temp på rundt 55-60 grader.

Fins det en enkel, billig kjøler som vil funke på denne maskinen? Er det best å gå for en større vifte? Er det enkelt å montere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endte opp med en Thermaltake goldenorbII til 250,-

Den er kjøligere og stillere enn stock-coolern, men bråkte likevel for mye. Siden man ikke kunne stille viftehastigheten (f.x via Fanspeed) plugga jeg på en fanmate og skrudde ned hastigheten litt. Temperaturen ligger nå på rundt 45-50 grader når maskinen står inne i tv-benken. Håper det ikke er for farlig.

Lenke til kommentar
Endte opp med en Thermaltake goldenorbII til 250,-

Den er kjøligere og stillere enn stock-coolern, men bråkte likevel for mye. Siden man ikke kunne stille viftehastigheten (f.x via Fanspeed) plugga jeg på en fanmate og skrudde ned hastigheten litt. Temperaturen ligger nå på rundt 45-50 grader når maskinen står inne i tv-benken. Håper det ikke er for farlig.

Er ganske mye, men vil ikke si at du trenger å engste deg før den passerer 60 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...