tommyb Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hei. Jeg kjøpte meg ny harddisk, Samsung Spinpoint F1 HD103UJ 1000 GB og klonet systemdisken min over på denne. Men jeg fant raskt ut at noe var galt, maskinen lagger voldsomt og fungerer ikke, og loggen blir overfylt med feilmeldinger fra SATA-kontrolleren. Etterhvert kom det også beskjed fra SMART-systemet om at disken var ødelagt. Etter litt søk på nettet fant jeg ut at dette ikke skyldes en ødelagt disk men en inkompabilitet mellom disken og hovedkortet, Abit IP35-E. Nå har jeg vært ganske misfornøyd med stabiliteten til dette hovedkortet uansett, så jeg ønsker derfor å bytte hovedkort. Kravene følger naturlig av den andre hardwaren. Kortet må ha plass til en Ninja CPU-kjøler, fire minneplasser, etc. Hardware: Skjermkort: ATI Radeon HD2600 Pro PCI-e(vifteløst). Minne: 4x1GB av ett eller annet middelmådig... Crucial, kanskje? CPU: Intel Core 2 Duo E6750 (1,333 MHz FSB) CPU-kjøler: Scythe Ninja (Stor!) Harddisk: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ Onboard PATA/RAID/lyd/nettverk/gfx/etc. strengt tatt ikke nødvendig. Holdt på å bestille en P5Q PRO i natt men fikk ikke bestilt. Og i dag leser jeg at det kanskje ikke er plass til Ninja-kjøleren på dette hovedkortet. Så derfor er jeg interessert i å høre om det er noen som har noe de vil anbefale. Endret 1. oktober 2008 av tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå