Gå til innhold

Oktoberfest 08 - Steve-O- - 40D og Lensbaby 3G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldingene. Kan ikke si jeg er helt enig, for jeg digger den ekstreme effekten i lensbaby og dette er jo en gylden mulighet til å lære seg å få mer ut av den. Men som det heter: Smak og behag kan jo ikke diskuteres... ;) Men setter jo uansett pris på tilbakemeldingene da... :D

 

Men her er dagens bidrag med mer LB-effekt enn før, siden jeg måtte ha den pip åpen for å fryse bevegelsene...

 

post-120281-1223144274_thumb.jpg

 

1/800 sek./f2

Lenke til kommentar
Men her er dagens bidrag med mer LB-effekt enn før, siden jeg måtte ha den pip åpen for å fryse bevegelsene...

Så har du da også fått skikkelig fokus på "brushanen" som brisker seg litt. Veldig bra. Her er det visst så mye shift/tilt at du har fått med kanten av lensbabyen. Er det så mye vandring på den greia der altså?

Lenke til kommentar
Men her er dagens bidrag med mer LB-effekt enn før, siden jeg måtte ha den pip åpen for å fryse bevegelsene...

Så har du da også fått skikkelig fokus på "brushanen" som brisker seg litt. Veldig bra. Her er det visst så mye shift/tilt at du har fått med kanten av lensbabyen. Er det så mye vandring på den greia der altså?

 

Hehe... ;) Neida det er ikke kanten på babyen du ser, men broen mellom Løvøya og og den militære øya som jeg ikke husker navnet på, like utenfor Horten du ser... :) Jeg likte den rammen den ga... :)

Lenke til kommentar
Hehe... ;) Neida det er ikke kanten på babyen du ser, men broen mellom Løvøya og og den militære øya som jeg ikke husker navnet på, like utenfor Horten du ser... :) Jeg likte den rammen den ga... :)

Å søren. Den effekten er så sterk at jeg ikke klarer å skille broer og babyer (enten det, eller så var det den spanske brandyen jeg nettopp tyllet i meg som var sterk).

Lenke til kommentar

Når jeg etter jobben i dag tok meg en tur i et turområde som heter Folehavna på Vesterøya i Sandefjord, mer eller mindre snublet jeg over denne krabaten... :) Det skal visstnok være en Perleugle (i følge min far, som heller ikke er ornitolog). Den har nok vært ute på langtur, for den var temmelig sliten når jeg fant den.

 

Jeg trodde først at det var en unge av en vanlig ugle, men fargene og størrelsen (tiden på året tatt i betraktning) stemmer det bedre med perleugle. Neste tanke da, var at den var syk. Men når den hadde fått stor nok dose av meg, fløy den videre. Fikk tatt 50 bilder av den totalt. Jeg fikk meg ikke til å kun ta bilder av denne med Lensbaby, så jeg måtte ofre valget om å være entusiast denne gangen og skiftet til 24-70/f2,8 L.

 

post-120281-1223404515_thumb.jpg

 

Dette bildet er selvfølgelig tatt med Lensbaby med 1/40 sek. og f4. Dette ga litt på dybdeskarpheten, men det var helt på grensen til nok lys. Ville ikke plage stakkaren for mye med tripod eller blits, for jeg var allerede temmelig tett innpå. Syns det ble en morsom effekt, for jeg tror man kan si at bildet gjenspeiler hvor mye den hatet meg etterhvert... :p

Lenke til kommentar
Dagen bilde var veldig bra! Fin bruk av Lensbaby. Gårsdagens er ikke så glad i, desverre. Jeg synes det er for lite lesbaby-blur og for mye plain uskarphet.

 

Takk for det... :) Enig angående gårdagens bilde, for det ble et kjempekompromiss. Syns jo det var en flott himmel, men det var vanskelig å fange med LB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...